Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 2854 ggr
knas65
0

Lille fibro är tillbaka...

Ja, idag har han intagit mina fötter.Skrikandes

Först så lyckades han hålla mig vaken i natt, fast jag försökte golva honom med sömnmedel…

Vi har utfört en knasig maktkamp i natt, jag var så trött och kastade trånande blickar mot min säng…Kyss men det var stört omöjligt att ligga ner…

Att lägga skulderbladen mot madrassen var bara så hemskt…Lille fibro hade musklerna i ett järngrepp, stenhårda, kändes som allt låste sig.Skrikandes

Bara att stiga upp igen, dra igång datan och försöka stänga ute hans pockande på uppmärksamhet.

Gjorde en kopp te och satte mig ner och tyckte lite synd om mig själv, fast bara en liten stund, självömkan hjälper inte, då växer lille fibro…

Han jäser som en vetedeg när han fått mig till att bli ledsen och trött på alltihop…

En sån liten falsk, illmarig fuling han ärRynkar på näsan.

Vid 4-tiden i morse bestämde jag mig att försöka lägga mig igen,, hade då gått igenom alla TV-kanaler ett antal gånger men där är som vanligt mest skräp.

Efter att ha snurrat, byggt upp med kuddar, stoppat in täcket på alla tänkbara sätt och vis lyckades jag somna.Skrattande.

Vaknade halv nio idag med ett ryck..Glömt ställa klockan… fan, sonen ska till skolan..har han kommit iväg (han är 17 år men kräver ett rejält väckande på morgonen )..

När jag lyckats rulla som en säl för att ta mig ur sängen och ska ställa mig upp så är mina fötter så ömma, känns svullna, känns nästan lite runda undertill…

Hur tänkte du där, lille Fibro??.. att jag fick ju sova några timmar men att det gav dig fritt spelrum att inta mina fötter, eller..Förvånad.

Ankgång har jag alla mornar, försöker se i mitt inre hur en anka med "kuddar" under labbarna skulle se ut när den försöker ta sig till dammen… Ingen vacker syn..Skäms.

Jag har i alla fall lyckats få iväg sonen till skolan, vankat till mitt vattenhål=kaffebryggaren.

Nu sitter jag här och skriver av mig, dricker kaffe, samt masserar mina fötter mot pinnarna under stolen…

Det gör jag GANSKA ofta, hade de varit målade så hade det varit stora fläckar utan färg på dessa pinnar..

Hade tänkt ta mig iväg till mina gamla föräldrar idag…

Jag blir så trött på dig, Lille Fibro!! Du kräver sån uppmärksamhet hela tiden.

Känn Mig, Upplev Mig, Glöm inte Mig…

Du är ta mig sjutton som Katten Gustaf. EgotrippadSkrikandes.

Det finns andra som behöver min uppmärksamhet idag, så snälla du: Gå och dra nåt gammalt över dig!!!Cool

Jag tänker vagga iväg, med huvudet högt,ankgången den bjuder jag på, alltid roar det väl nånTungan ute.

Undras vad jag får för straff i kväll när jag har gått emot Din vilja??

Fortsättning följer…..Kyss

annemaria1962
0

så bra skrivet! och beskrivet!! Glad hur eländigt de än är så drar man smått på mun, då man läser din berättelse! snarare kanske dagbok!? över hur denna fibro, håller en i sitt grepp!

o denna vinter har för mig verkligen varit hemsk! har ont varje dag! kylan sliter hemskt på min kropp!!

de känns som man ofta bara går i en halvdvala! ÄNDÅ, kan man inte sova ordentligt i sängen!

men som sagt mycket fin beskrivning av hur det är i livet med fibro! hoppas ju att du ska orka fortsätta kämpa du oxå!! trots denna "lilla-fibro" :)

[Jeremina]
0

Suck….vad jobbigt va? Men på något sätt spottar man i nävarna och går vidare ändå. Det var någon expert på tv:n i morse som sa att när man haft smärta nog länge sker en fysisk förändring i hjärnan.

Jag tycker det är hemskt just det att man inte kan ligga utan det gör vissa gånger mer ont att ligga…puh!

annemaria1962
0

ja, de e så sant!!

o just då de gäller att få ligga i  SÄNGEN, de ställe man verkligen VILL ligga i DET går ju sämst av allt! de skaver o smärtar i kroppen nästan omöjligt hitta någon ställning som funkar!! TROTS att man e så trött att man nästan inte vet va man heter!! det är hemskt!!

jag börjar till sist ofta må illa, rent. så då e de bara i knalla iväg upp o så blir de ju datorn omväxlande med TV…så är de o som sagt, denna vinter, har verkligen varit HEMSK då det gäller detta! ont hela tiden, trött så man fattar inte HUR man ska ens orka flytta handen !?? och ändå inte kunna sova o få kraft på nåt vis!! så jag länftar efter VÄRMEN, SOL,,,de skulle vara så skönt!

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Jag längtar också efter värmen och solen Glad

annemaria1962
0

HÄRLIGT! Glad

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp…skönt!

annemaria1962
0

ja man längtar verkligen efter denna vackra färgrikedom man då får se!! de e ju en del av välmåendet oxå!! helt klart!

[Jeremina]
0

#7 Absolut..det ger oss styrka att orka….

knas65
0

Vilka härliga bilder!

Att få sitta på den bänken med lilla barnbarnet och fika och filosofera som bara hon och jag kan…

Höra fågelsång och känna in alla skogens dofter. Härligt.

Ja, vi har sommaren framför oss, då gäller det att ta tillvara allt det underbara som den ger…

Tänk va skönt att slippa ta på strumpor varenda dag….

Bara det får mig att känna större längtan..Flört

[Jeremina]
0

Värmen kommer närmare och närmare för varje dag Glad