Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 1862 ggr
fibro
0

Snacka om oönskade vi sjuka är :(

Vem ska vilja anställa oss, när inte ens egna arbetsgivare vill ha oss :(

Läs gärna länkarna till FK´s rapport, och tidningen Riksdag & Departement som finns där.

http://www.ifmetall.se/ifmetall/home/home.nsf/LUUnique/A7F119BC5FC59002C12576B700544D6C?OpenDocument

Paddiz
0

Alla arbetsgivare vill ha oss om är sjuka. Ja, det är vad min handläggare på FK säger. Det gäller bara att lägga fram det positiva med att anställa en med tex. Fibromyalgi istället för det negativa. Trycka på om hur bra det är att anställa en som måste stanna hemma jämt och ständigt.

Jag har sagt till handläggaren att det står så många friska till arbetsmarknadens förfogande och då de inte kan få jobb - ja, hur ska då vi som är sjuka få ett.

Har frågat runt här i Klippan och det tar stopp när jag berättar att jag har Fibromyalgi och att jag har sjukersättning sedan många år tillbaka. När jag har berättat det för handläggaren så  menar h*n på att jag inte varit tillräckligt positiv.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

fibro
0

Ja enligt FK ska man väl överhuvudtaget inte nämna hur man mår, vilka diagnoser man har. Man ska bara spela pigg, frisk och alert.

Hur bussigt är det mot en arbetsgivare som seriöst behöver anställa någon ??

Får man sen jobbet och det visar sig man inte klarar det, att man hållit inne med så viktig info som sin hälsa, ja då får man ju sparken ändå.

Vill FK ta sitt ansvar i det hela då?? Nää, inte alls….

anki1
0

De jobb finns inte som vi kan utföra.De är bortrationaliserade. Den arbetsgivare finns inte heller osm accepterar att man är borta titt som tätt. Trots att an kanske bara jobbar 10 tim i veckan. Tillatt börja med så har regeringen börjat i galen ända med att börja piska på oss. Det är totalt dömt att misslyckas om man inte först piskar på arbetsgivarna. Aatt bara sätta "reaskyltar" (SAS anställningar, nystarsjobb) på oss utan att först se till att det finns något för oss som vikan göra i den takt vi orkar med.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk