Sjukersättning blir ålderspension?
En granne till oss kom ikväll och talade om att en kvinna på FK sagt till honom att alla som fyllt 58 år och har sjukersättning ska få ålderspension.
Har någon fler hört detta?
Det har jag inte hört något om. Ska bli intressant att se då jag själv ligger i den åldersgruppen.

Jag är inte så insatt i politik men jag tror att det är ett förslag från oppositionen i fall de vinner valet.
>>>Malum domesticum<<<

Precis de röd-gröna har det som förslag!
Nej, det är inte oppositionen utan den sittande regeringen och enligt vissa källor så är det för att spara pengar för många får en lägre pension än sjukersättning.
Vidare blir statistiken bättre över sjukersättningarna då de minskar i antal!!
Jag puttar den här tråden och undrar om det är fler som hört talas om att sjukersättningar byts till ålderspension för personer som är 58 år och äldre ????? Jag kan inte hitta någonstans det står skrivet om det.
har inte hört detta och tycker ändå jag följer med ganska noga i alla nyheter kring just detta då jag är 60 år och har sjukbidrag
Jag har inget hört om det. men om det är så, är jag 1 år för ung.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Det ända jag har hört är att opposisjonen har lagt fram detta som förslag till ett av många alternativer innföre valet . Mer vet jag nog inte
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Dom pratade om det igår på AGENDA, den första partiledardebatten mellan Rainfeldt o Sahlin. Tydligen är det något som dom rödgröna har kommit på!!
jaha,,,dom är lika sluga allesammans i regeringen
De röd-gröna låter personen själv avgöra om de vill det. Men sittande regering kommer att byta ut ersättningsform utan att fråga.
Det var vad handläggaren sagt på FK…
ok,,det var ju skilnad