Vinterkyla och fibro
Här i Västmanland hade jag -24 grader imorse!
Hur mycket begränsar kylan er med fibro?
Den här årstiden är ju oftast värst för oss,men med så här kallt under en lång tid,upplever ni att ni blivit sämre i fibron?
Jag har mer ont och upplever mej stelare ,känner mej mer svullen i lederna.Dock är nacken och armarna värst.
Är extraglad för Capsinacremen nu som värmer och ger smärtlindring för nacken.
Hur har ni det i kylan som verkar ha hela Sverige i sitt grepp?
Varma(!)kramar!
så länge kylan är konstant vänjer sig kroppen min iaf, så omedelbart efter kylan slår inn har jag skit-ont, och sen sipplar värken sakta bort med tiden och återgår till det normala. Dock är jag alltid jättestel när det är kallt. Om temperaturen går upp och ner som en tok har jag mardröms-liv..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Om kylan håller sig på samma nivå så blir det lite bättre
om man bortser från att jag måste bada jätteofta för att få
bort kylan i kroppen som gör det så mycket värre.
Men om det blir väderomslag så slår det till som på de flesta
av oss…………
Jag mår bättre av kylan, men när det sen blir svalare kommer värken tillbaka :(
Det värsta är att när det är så här kallt så blir det oxå kallt inne.Har hörnlägenhet med stora fönster åt alla väderstreck och dom är nog inte så täta heller.Frysa inne är värre än att frysa ute!Läggdax är värst!Tack och lov har jag värmemadrss hihi.
Annars håller jag med er om att omslag i vädret är ännu värre!

Kylan är inget vidare för värken, men omslagen är allra värst. Just nu har vi 25 grader kallt. Jag har köpt en värmefläkt på ÖoB för 99kronor, som jag sät ter på bredvid mej, när jag fryser som värst. Den ger i alla fall v

Själva kylan har jag inga problem med (har just lämnat Västmanland -26 grader med dass på gården) men hu när det är kallt inne.
Det räcker med air condition som blåser så blir jag helt stel och kall och olustig.
Att gå i varuhus på sommaren med iskall luft som blåser på en är en riktig plåga.
>>>Malum domesticum<<<

Det värker mer så här års, men samtidigt så blir motionen mer effektiv efter alla promenader i snön och då mår jag bättre. Älskar vintern….
Sommaren och hettan är värre, då mår jag inte bra. Om jag inte är vid havet och blåst 
Är det klart väder är inte kylan något problem,värre är det med lågtryck,regn o blåst eller o fuktig kyla. Väderomslag är värre,särskilt om ddet varit smällkallt och är töväder på gång.
~ mayolica ~

kan hålla med lite på att omslagen i vädret är värre än själva kylan, men känner mig mer "svullen" och lite ömmare än vanligt om det är kallt ute så visst känns det men snart är det sommar.. *blickar framåt och hoppas att snön snart smälter bort ;-)

kan hålla med lite på att omslagen i vädret är värre än själva kylan, men känner mig mer "svullen" och lite ömmare än vanligt om det är kallt ute så visst känns det men snart är det sommar.. *blickar framåt och hoppas att snön snart smälter bort ;-)

Det är inge vidare. Man är inte ute så länge. Har svårt att få upp värmen inne också. Eldar med ved.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Bara det är torrt och vindstilla så trivs jag! Värst är det mellan +10 och -5 tycker jag, och täta väderväxlingar är inte heller kul. Sydostlig vind får jag mer ont av än nordvästan som ändå blåser hårdare.

Ä*ntligen behagligare ute. Nu har vi -5,5 ute.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Jag upplever just nu den jobbigaste vintern sen jag fick fibro för ca 20 år sen. Är så stel, fryser inifrån skelettet o ut i hela kroppen. Får jag kall luft på huden så gör det så ont. Det skär genom hela kroppen. Har frossa alla dagar. Sover illa, helt orkeslös. Promenad är inte att tänka på för då får jag så ont så jag håller på att gå åt. mycket oftare huvudvärk.

Hej!
Jag har inte mått bra av denna kalla. Vi har haft ner emot 35- och jag trodde jag skulle bli galen!
Min värmebäddmadrass skulle jag ALDRIG klara mig utan, får lägga mig på den stup i kvarten för att värma upp kroppen. Knaprar alvedon som aldrig förr!
Känner mig otroligt stel och värken är superjobbig, känns som om någon skulle sticka i strumpstickor i musklerna hela tiden. Man kan kanske nu sätta ord på smärtan, vilket jag haft svårt för förut: huggande, ilande, molande och stelhet!
Det värsta är oxå att knäleder och armbågsleder har slagits ut! Känns som om det ska gå sönder i dem när jag rör mig. Har jag suttit ett tag, så är jag så stel att det är svårt att komma upp och röra på sig!
Känner ni igen det
?
Carpe Diem….Fånga dagen
Usch ja…
fibro är den otrevligaste följeslagare man kan ha…
Jag går inomhus i 22-23 grader och har dubbla tröjor på mig… Veteboten är i micron för jämnt…
Känner mig som en pensionär för jag behöver gå o vila på eftermiddan, efter det så är jag lite varmare i kroppen. Allra bäst är om jag kan sova en stund för då håller jag värmen bäst…
Knäna är ett elände
jag har en lång trappa upp till lägenheten och jag drar mig för att gå i den… Det känns som om nån kör in den där strumpstickan du vet rakt in och rör om lite grann..
Vi får kämpa och krämpa vidare!!!