Ont i hela kroppen
Jag har en tid haft ont i hela kroppen, hela kroppen vilket jag inte brukar ha. Som en del av er kanske sett att jag skrivit om förut så har jag fettvävsreumatismsjukdomen Dercum. Fibro och den är ju ganska lika men inte alldeles vad jag har förstått.
Min frågor är: Brukar någon av er ha mer ont när ni ligger än när ni är uppe?
Vad brukar ni då göra för att stå ut när ni inte kan sova?
Har någon några tips?
Jag sitter här och gruvar mig för att gå och lägga mig i sängen och jag måste upp tidigt i morgon….fy och blä 
Hej Jeremina !
Jaa du de här symtomen känner jag igen. Själv har jag ju FMS plus artros i händer, höfter, rygg och SI-leder. Det blir olidligt ibland att ligga i sängen, för hur jag än vänder och vrider mig så ligger jag på det onda.
Jag går helt enkelt upp och sätter mig i min sköna kontorsstol vid datorn(för baken är det ännu inget fel på ha ha) Där sitter jag någon halvimme-timme tills ännu en smärtstillande börjar verka lite. Sedan brukar det förhoppningsvis gå att ligga i sängen ett tag till.
Lycka till !

Det är nog måååånga här som upplever att värken känns jobbig när man lägger sig. Det är lite frustrerande att ha kroniskt trötthetssyndrom och helst inte vilja ligga pga att värken känns mer då!!!
#1 Tur att rumpan är okej 
#2 Så jobbigt 
Jag har whiplashskada och det är en annan smärta och värk än det här. Sedan ska jag bli opererad för en annan sak i magen men det är inte heller samma smärta eller värk där heller.
Det här känns nytt för mig 
Varken smärtstillande eller naturmedel hjälper mot detta!