Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 1682 ggr
missLilja
0

Nu är jag arg!

Jag har fibromyalgi och har 4 barn.

1 av dem har ADHD och går på resursskola,1 har MMC(ryggmärgsbråck)

Nu till min ilska, resursskolan har bestämmt möte med oss föräldrar,socialen och dem då de vill att jag ska ha avlastning till gosse med MMC. Så att ADHD gossen får mer tid.

Jag avgör själv om jag pallar eller ej. Pappan o jag är skilda och avlastar varandra mkt bra. något skolan kanske inte vet om men skolan behöver ju inte veta allt om familjelivet anser jag.

Så alla ni med fibro o har barn: Är vi sämre föräldrar för vi är sjuka? NEJ. vi kämpar på.

All min tid spenderar jag med barnen, o ingen människa ska komma o säga att jag ger mina barn för lite tid och kanske borde lämna i väg ett en helg då och då.

Jag säger till om jag inte klarar av det.

Ne nu ska jag sätta mig och titta efter en skola till min son som är just skola.

shareza
0

Hej!,,kan förstå din inställning och du känner dej säkert väldigt utsatt.jag har fibro + en del andra saker,har vuxna barn som tur är.jag tror säkert du är en bra mamma och kämpar på och att du själv vet vad du orkar, är helt riktigt,men om jag får ge ett gott råd,,,så hade jag om jag vore du,,tagit emot avlastning för både din och barnens skull,,jag vet ju inte hur gamla dina barn är och inte din ålder,men du ska orka i många år till.hjälp och avlastning är inget som kan tvingas på dej,men av erfarenhet vet jag vad det kan ge tillbaka,,,jag fick mitt femte barn när jag var 38 år,,alltså en sladd(L),,han hade svår astma från tidig ålder och jag blev ensamstående mamma när han var 2 år,,jag begärde själv avlastningshem,hade jag inte fått det hade jag inte varit den mamman jag var.lycka till

TjockaBerta
0

Ja, jag är faktiskt en sämre förälder som sjuk. Varje dag har jag dåligt samvete för min yngsta som jag inte orkar ge lika mycket som de äldre fått. Även ekonomiskt råder ju andra förhållanden nu. Tyvärr drabbas mina barn av att jag inte orkar på alla sätt och vis. Alla omkring mig drabbas väl mer eller mindre av min sjukdom?

>>>Malum domesticum<<<

missLilja
0

jo det förståss…. men jag ger mina barn allt efter förutsättninga.

jag har också dåligt samvete men känner mig ändå nöjd när kvällen infaller.

jag känner lite så att om jag vill ha avlastning så avgör jag det själv, inte någon som har noll insyn i mitt liv.