Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1924 ggr
linasvovvar
0

B Vitamin

Någon som har fått B vitamin injektioner. Tydligen om man har Fms så har man väldigt ofta b vitamin brist. Och kan behöva injektioner.

Jag tog prova i dag för att veta om man har för lite bvitamin i kroppen =0/

Rita-S
0

har inga mangler va jag vet, dom tog blodprov och gudarna vet vilka andra prov som finns, tydligen fattar jag inte nåt vitamin i större grad enn andra folk

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lisbeth
0

Jag har inte provat injektioner. Men har ätit B12 vitaminer som jag köpt på apoteket eftersom vi med fibro ofta har brist på just B12.

Mymlan
0

Jag har fått tabletter inte bara B12 utan även Folsyra av läkaren.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Hopi
0

Jag äter B12 pga att jag är vegan.. Så har jag nyligen börjat äta även folsyra, eftersom dom samarbetar.. B12 får jag på recept, men folsyran har jag köpt ändå..

Rita-S
0

Hur fungerar B12 +folsyra för er? hvilken skillnad gjör det i vardagen?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Hopi
0

Ingen aning.. Jag åt ju B12 långt innan jag fick FMS.. Folsyran har jag nyss börjat med, men har inte märkt nån skillnad..

Rita-S
0

någon annan som vet symptomer på B12/folsyra brist? kanske man kunne gjenkjänna symptomen.. .)

Gozan
0

jag får B12 (Behepan)spruta varannan månad..

provade på tabletterna först med dom tålde jag inte.. fick finnar över hela mej..

men sprutorna funkar bra.. värdena är bra nu

symptomen var i mitt fall en enorm trötthet.. men den tröttheten har jag fortfarande efter ett par års behandling av sprutor

Alven
0

Jeg tar B- vitaminer i perioder, når jeg føler for det.Da tar jeg B-kompleks, med alle b-vitaminene.

Jeg har en vitaminguide, og mangelsymptomer på B12 er pernisiøs anemi, tretthet, nervøsitet, tarmproblemer.Viktige kilder for B-12 er lever, spirer, melk, fisk, eggeplomme. 

Mangelsymptomer på folinsyre mangel er: anemi, magesår, diarre, hudlidelser. viktige kilder er grønnsaker, lever, ølgjær.

Simson
0

Jag tog blodprov för att testa b-vitaminnivån. Även det andra testet speciellt för vegetarianer. Proven visade det var fint.

Kom så till en speciallist pga andra orsaker. Han såg direkt att b-vitamin fattades. Sprutor två/tre gånger i veckan. Fick köra en provspruta på mig själv. Funkade ej bra. Är fruktansvärt spruträdd och hotade den stackars läkaren med stryk! Förlåt!

Fick tabletter som är fräskvara och måste beställas på apotek. Starkare är de på apotek och hälsokost.

Summa sumarum…jag mår sakta bättre. Har bara hållit på i dryga halvåret.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

Så jag kanske har brist på Bvitaminer utan att det kom fram på några tester?