Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 2238 ggr
Natali
0

Alfta Rehab?

Hejsan.

Jag har just hittat hit, och blev glad. Kanske någon här har varit på Alfta rehab Center och deras 4 veckors "vistelse" för Fibro? Jag ska dit om två veckor! (Kanske till och med är någon som ska dit?)

Det kom som en total överassking. trodde ju aldrig jag skulle få komma dit. Men har bytt FK handläggare. Och "chefen" på min srbetsprövningsplats, är en riktigt pärla. Hon frågade om det inte finns något ställe jag kan komma till som utreder mej helt. Detta då jag har stora problem med att ens klara 8 timmar i veckan.

Har tidigare get info till både läkare och FK. Och sagt att jag ville gå där. Men då fanns det inte resurser, och läkarvården har gjort allt dom kunnat. Så i förrförra veckan ringer FK, hon har plats åt mej 5 februari.

Det värsta är att min första katthona föder sin kull när som, och den andra i början av mars. Sen kommer jag gå på utställningar från slutet av mars. Men det löste sej så att jag får ta med båda honorna. Med kattungar o allt! Ävenom det är en stor risk, med bilåkning o allt, så kan jag ju inte lämna dom hemma heller.

Nå ja. Tillbaka till det jag tänkte fråga. Om det är någon som varit där, berätta gärna hur det var!

Mvh Natta

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Simson
0

Har varit fyra veckor på Alfta Rehab om än för många år sedan och ej på fibro. Vistelsen var mycket bra då. Har varit på St Görans smärtklinik och fibro"koll". Hoppas verkligen att du får det bra där!! Kram i förskott för en bra utredning!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Natali
0

Tack så mycket. Det börjar dra i hop sej. Väntar bara på att kattungarna ska komma, o sen kan jag planera vad jag måste ha med. (Måste ha med två kattmammor, en som ska få när som, o ta hela kullen med, och en ska få typ på dagen jag åker hem…dålig taijming, men vad göra?)

Fick ett formulär o fylla i, och det var inte lätt. Jobb, och olyckor, sjukdom, var det gör ont, sjukskrivning, rehab, ärenden, och hur jag tror jag kan jobba..*Pust*

Var påavstämningsmöte med AF och FK. Nu var det ialla fall slut på arbetsprövningarna. Och dom konstaterade att jag knappt klarat, 4-8 timmar i veckan. Och att det mest troligt skulle bli 100 % sjukersättning. Det skulle jag bli glad för!

Beroende på vad som händer på Alfta försås. Dom kansek har en mirakelkur! Fot i munnnen

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.