Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 14850 ggr
pluttigs
8

stickningar/stötar i huvudet + armar

Hejsan har en lite konstig fråga är det någon av er som upplever stötar eller stickningar som går över på några sekunder, känns oftast i huvudet och armarna, läskigt, jag kollade runt lite på nätet och fick fram att det kunde vara utsättningssymtom på anti depp jag har ätit zoloft länge och inte upplevt detta förrut! har väldigt låg dos oxå, när jag hade uppehåll 1 år hade jag stötarna kvar, kommer mer när jag har dåliga perioder med mer värk i huvud,nacke,rygg… kan detta höra ihop med fibron? jag är noga utredd och skulle det vara nåt annat borde läkarna ha hittat det så jag känner mig inte orolig på det sättet, det är mest obehagligt :(

Tacksam för alla svar!

anki1
2

Ja jag får "smärthugg" lite överallt på kroppen. Det gör hemsk ont, som om någon stuckit mig med kniv eller slagit tillmig med nåt. DEt går över på några sekunder. Men är mycket smärtsam och obehagligt. Ofta i huvudet på ena sidan eller händer och fötter.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mo12
3

Jag brukar ha stötar i huvudet, speciellt efter jag har lagt mej. Det känns som ett flygplan kör genom huvudet om ni förstår:) Men det var ett bra tag sen jag kände så. Jag vet inte vad det beror på, men tror att det brukar komma i samband med väderomslag av det kraftigare slaget!!!

Sandra-B
6

Jag får, titt som tätt, fruktansvärt ont vid tinningen på höger sida (min värk sitter mestadels på högersida).
Känns som om någon sticker en kniv rätt in eller nåt- brukar hålla i sig maximalt en minut efteråt känner jag mig lite konstig (vet inte riktigt hur jag ska förklara det) och ibland även illamående.

Vår även sådana hugg i magen ibland, oftast på höger sida det också.

Vet dock inte vad det beror på men jag tänkte att jag ska nämna det när jag ska på utredning i mitten av januari och se om de har någon förklaring till det.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

sighni
1

Dom där stötarna i huvudet är utsättningssymtom från antidepressiv medicin. När jag slutade med cymbalta hade jag dessa stötar ett par veckor innan de avtagit helt. Det är mycket otrevligt. Kanske koncentrationen i blodet börjar bli för låg när ni känner stötarna? Om man tar medicinen vid ungefär samma tidpunkt/er varje dag håller sig koncentrationen på en jämn nivå och biverkningarna kan bli lägre. Har jag fått lära mig. Jag tror inte de har något med fibromyalgi att göra. Huvudvärk kan man ha men det är något annat än dessa stötar.

fibro
0

#3  Jag känner igen det där, plus att jag får konstiga "flimmer" i ögonen ibland och har konstant diffus huvudvärk. Läkarn misstänker migrän…Så jag ska på skallröntgen på torsdag för att utesluta annat…

Det är inte relaterat till medicin, då jag inte tagit någon då dessa "anfall" kommit..Han tror inte detta kommer från fibro iallafall.