OT: Nyårslöften...
Jaha gott folk, har ni klurat ut era nyårslöften?
Själv är jag en alldeles för snäll person som alltid "finns" för andra, alltid ställer upp. Och får bara skit tillbaka.
Så mina löften blir:
Jag ska lära mig säga NEJ, ska inte ställa upp på alla och allt, ska bli hård å kall, ska stoppa min snällhet där solen inte skiner, ska tänka på mig själv och försöka bli frisk nog att kunna jobba…
Puuhh vilket jobbigt år det blir…
Det lyder som et riktig bra nyårslöfte, Fibro! Värkligen! Du måste säga nej när du inte orkar, och kasta inte bort dina krafter på at va snäll och hjälpsam där du inte får nånting tilbaks alls.
Hjälp gjärna om du orkar, men hjälp dom som respekterar dig och hjälper tilbaks i stället för att ge och ge och ge utan villkor! Det har jag gjort, och enbart vid att begränsa hur och när och väm jag hjälper har jag fått mycket mer krafter. Inte så att det ger mig fysisk kraft från ingenstans, men det suger ingen must utav mig att ge till nån jag VET inte ger något tilbaks, och enbart det var det mycket hjälp i!
Själv tror jag att jag skal hålla på det jag har gjort så långt: Omfamna mig själv, vårda mig och mitt, och i principen samma som dig, fibro, säga nej när jag faktisk inte orkar, oavsett vad det är jag inte orkar. Inte spela hjälte och dra fram oanade krafter för minsta lilla.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#1 TACK Rita-S !!!
Dina ord gick rakt i hjärtat när jag läste dem! Sporrar mig att verkligen infria mina löften..
Dina egna löften är verkligen behagliga..Att ta hand om dig själv och de dina, med omtanke och kärlek…
Gott Nytt År 
#2 det är friskvård, fibro ;D Inte annat än friskvård för sig själv ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Ett riktigt Gott Nytt År till er alla!
Försöker inte ge löften längre då de har en tendens att spricka ganska snabbt hihi.Men Rita och fibro,era löften tar jag till mej och kapar rakt av!Nu när jag arbetsprövar är det nog en god ide..Hoppas kommande år blir bra för oss alla som kämpar på med F.K och fibrovärk.Stora varma kramar,är så glad jag hittade hit,det har gett mej så mycket.Tack!
Jag avlägger nga nyårslöften, annat än att vara snäll mot mig själv. Jag är en väldigt snäll person, av mig. Kanske lite för snäll. Men under året som följer ska jag mest vara snäll mot mig.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Hej! Jag vill önska alla ett Gott Nytt År! jag håller med er att man måste vara snäll med sig själv, när man har värk osv.. det går inte att slösa med energin, speciellt inte om man vet inomsej att det inte lönar sej. Jag försöker vara vardagssnäll isstället. Jag har börjat med att vara vänlig mot alla jag möter vare sej det gäller på affären eller apoteket eller var som helst. Mot människor jag inte känner. Bara att säga ett vänligt ord då och då. Det har gjort att jag känner mej nöjd och glad efteråt. Ger man allt till människor som man inte får nåt tillbaka ifrån, så tar det på krafterna,men att vara vänlig mot okända ger så mycket tillbaka. Bara ett tack, kan göra en glad hela dagen.
Ni har alla skrivit allt som gäller !Oerhört bra.
Vi är nog många som har fått värk bl a grund av att vi har glömt
bort oss själva och hela tiden ställt upp för för alla andra.
Trots att värken började smyga sig på så körde vi på ändå.
Så därför är inläggen ni har skrivt så oerhört bra, tack för att
vi får läsa era fina tankar !
GOTT NYTT ÅR !
Jag ger aldrig några nyårslöften, dom spricker bara i så fall det vet jag. Men jag ska lova mig själv att ta tag i min viktminskning efter nyår. Är så illa tvungen känner jag, men det är så svårt att börja bara.
Gott Nytt År allesammans
Jag alltid haft väldigt höga krav och nyårslöften på mig själv,
jag har nyss blivigt sjuk och klarar absolut inte av det höga tempot längre, och för att kunna överleva är mitt nyårslöfte: sluta ha nyårslöften och inga krav på mig själv!
happy new year