Tramadol
Hur många av er äter denna medicin. Det är knappt att jag får den utskriven men det är den enda som hjälper. Från i tisdags tills idag var jag utan eftersom jag glömde att hämta ut den innan jag åkte till Sverige över julen.
Hämtade ut den idag och jag har det nästan smärtfritt just nu. Skall till läkaren imorgon så jag kanske får mera utskrivet för jag har bara 20 tabletter.
jag har tramadol retard som jag tar ihop med lyrica och det gör mej nästan smärtfri. Jag har haft tramadol i ett år och jag tycker det är en bra medicin jag har inga problem att få den utskriven av min läkare.

Jag har tramadol och panodil och har haft den sen oktober 2008 (hade citodon tidigare men pga gallstensproblem fick jag byta) och jag har inga problem att få det utskrivet av min läkare.
För mig fungerar tramadol+ panodil väldigt bra- det tar i princip bort det onda helt, blir dock väldigt påverkad av det i övrigt (väldigt trött/dåsig etc).
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Jag har ätit tramadol i mer än 4 år.. från början skrev läkaren ut tiparol, men tror jag fått det en gång.. det verksamma ämnet är ju tramadol. o det finns i tradolan, tiparol, tramadol hexal o säkerligen några till.
Men jag äter 3 gånger per dag 1st alvedon 500mg, 1 st brufen 400mg och 2 st tradolan 50mg… men får ta fler tradolan vid behov. vissa gånger känns det inte som om dom hjälper alls..o andra gånger hjälper dom på en gång. men kroppen har väl blivit van eftersom jag ätit dom i flera år.
Men jag har aldrig haft en helt smärtfri dag eller natt på många år, tyvärr.
vaknar oftast mitt i natten (om jag nån gång lyckats somna o fått sova några timmar).. vaknar jag liggandes på rygg, kan jag inte vända mej alls knappt utan hjälp. skulle behöva en säng med höj o sänkbar huvuddel. ryggvärken är oerhörd. ska säga till hyresvärden om att dom får sätta handtag på väggen vid badkaret…det hjälper u lite när man badar, när man ska upp ur badkaret alltså….
Ibland önskar jag nästan att jag hade en morfinpump.. men men.. det lär man väl inte få…
GOTT NYTT ÅR på er alla…
*kraam*.
Får se om läkaren jag skall till idag skriver ut den åt mig men han är inte så mycket för piller tyvärr.

Jag får klåda av den. Även av Tradolan
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Neurlogen förbjöd mig att äta denna medicin.
Tuppade en dag av på stan och var medvetslös i 5 timmar.
Datortomografi och EEG gjordes och jag fick körförbud i
3 månader.
Neurologen berättade att det var inte första gången som detta
hände, han ansåg att denna medicin borde förbjudas.
Och speciellt med tanke på att den nu klassas som morfin-
preparat.
Och visst är det många som mår dåligt av den………
Själv mådde jag illa och kände mig "förgiftad" av den, trivdes
inte alls.(det gick aldrig över)
Så detta är min upplevelse av denna medicin.
Jag tar inga morfinbaserade preparat, då jag tidigare märkt att jag blir beroende av såna. Jag har sifrol (pramipexol) som eg. är för parkinsonpat. Men har även god effekt på FMS. Man ska då ta dom i mycket låg dos 0,24-4,5 mg, jag har 0,18 mg 2 ggr/dag. Annars blir det alvedon och orudisgel. samt varma bad som gäller för mig.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag har samma problem o nu låter jag bitter men jag är avundsjuk på er som har hittat en bra läkare som förstår och inte tycker det är någon vits med att ha djävulskt ont hela tiden
jag får utskrivet 20 Tiparol per månad punkt slut enligt läkaren
byta läkaren jovisst gjort det några gånger och nu antyder varje läkare jag träffar att det står att jag missbrukar smärtstillande hur kan man missbruka 20 Tiparol per månad är det för mig en gåta?
jag har en Fibromyalgi diagnos alltså har jag oxå kroniska smärtor
va på Gottfries mottagningen för cirka 2 månader sedan samma sak där man ska ha ont typ
just nu önskar jag mig mest av allt en annan diagnos en finare diagnos så man får ha ont och kan få någon hjälp emot smärtan
har skrivet om det här problemet i andra trådar och jag kanske rör ihop saker och ting jag har även svåra problem med minnet så det är en omöjlighet för mig att komma ihåg exakt vad jag har skrivit i andra trådar tyvärr