boktips
Jag vill rekommendera en bok som heter "fibromyalgi - på grund av stress?" av Anderberg och Bojner Horwitz. Jag har precis läst den och den gav mig mycket. Jag kan mera förstå varför jag har de problem jag har. Behandlingsdelen var också mycket intressant. Jag önskar att alla som arbetar inom sjukvården och på FK hade den kunskap som finns i denna bok. Så mycket lättare livet hade varit då. Och så många skulle sluppit bli mer sjuka, kanske till och med tillfrisknat istället.
Jag har precis börjat på en annan bok som heter "stress och den nya ohälsan" och den är skriven av Peter Währborg. den tar också upp fibromyalgi bl.a. Boken ska kunna användas som kurslitteratur vid läkarutbildningar bl.a. De behöver i sanning denna kunskap.
Mycket av det som står i den boken stämmer överens på mig. Jag träffade Andeberg under min rehabutredning förra hösten och det var mycket intressant att prata med henne. Det var hon som rekommenderade mig att testa Cymbalta och nu är jag som en ny människa 

#1 Vad kul! Jag skulle också vilja träffa henne och den andra författaren eller någon med deras kunskap. Cymbalta har jag provat och det gav mig inget mer än övervikt och svettningar. Jag vill dock gratulera dig till att det fungerar.