Dagen före dagen
Suck. Jag har varit förkyld och haft en del värk sen slutet på november. Jag trodde jag höll på tillfriskna men i går fans tecken på att det skulle blussa upp igjen. Och så rätt det var.. i dag har jag tätnat till i halsen och bröstet, och har dårlig röst, mycket hosta igjen. SUUUCK!
Skulle så gjärna haft en julafton där jag är frisk men icke sa nicke, tydligen skal jag få en med både förkylning och mer värk.
Men det blir nog jul ändå, jag har ju hjälp att få till allt som skal görast.
Hoppas ni hänger i hop där! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Det är inte roligt att vara sjuk på julen. Krya på dig.

Det låter inte kul. Bädda ner dig med pralinerna och se något bra på TVn och försök ha det lite mysigt. Konjak, i medicinsk syfte, kan hjälpa. I alla fall blir det lite roligare att vara sjuk!

>>>Malum domesticum<<<
Tråkigt att du inte mår bra,hoppas att det har "lättat" tills i morgon.
Krya på dig och GOD JUL.
Kram

Krya på dej Rita.God Jul till er alla här på forumet. Där jag bor yr snön och jag är totalt insnöad:)
Hoppas att du mår bättre nu Rita.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
nja, aningen, det värker inte så illa bak i näsan, men hostan skrallar (igjen) och jag super hostmediciner för tiden. Men det känns som det lossnar nu iaf, det gjorde det inte på förra ronden direkt. Så kanske kroppen nu slost ordentlig tilbaks? Jag hoppas på det! Tack som frågar!
Sen har jag fått jobba för julkalorierna i år :) Det vräkte ner 40 cm snö under gårsdagen, som jag och gubben samt mamma och min syster och hennes sambo bytte på att skotta bort. Så nu kan jat trycka ner lite mer julkaker och julgodis med gott samvit! 
där fick jag! Det har bara blitt värre och värre i halsen, och i dag åkte jag till distriktsköterskan och hon svabbade halsen. "Du har bakterier i halsen" jotack det gissade jag. Streptokocker har jag där, så nu går jag på penicilin kur i 10 dagar. SUCK. Värkligen inte julen för mig rent hälsomässigt.

Aj då det låter inte så bra. Hoppas nu att penicillinet ger bot. Ta det lite lugnt också så kroppen kan återhämta sig.
Kram o krya på dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Hoppas du inte behöver skotta mera nu under din penicillinkur. Krya på dig!
>>>Malum domesticum<<<