Julskinka
Den är klar och avsmakad. Så god. I år var det gårdsskinka så den var helt lagom salt utan att behöva vattnas ur i ett halvt dygn.
Nu grilljering!
Det är en sån dag idag. Samtidigt dammsuger jag, torkar golv, diska, tvättar och lagar julmat mm.
Kanske jag ska ta några fönster också. Ha ha ha
>>>Malum domesticum<<<
Du får gjärna komma hem till mig med, det finns gott om damråttor som behöver avlivning 

//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jo du, varför inte? när jag ändå är igång. Hur många jular har man däckat?
Ett år la jag mig och sov på vardagsrumsmattan när det var Kalle på TV för att lagom vakna tills de andra ville ha kaffet serverat.
>>>Malum domesticum<<<
Jag har haft två dagar som jag har fått masor gjort inför julen. Så idag har jag däckat. Får inte mycket gjort men jag har gått upp, ätit frukost, grejat med djuren. Nu ska jag försöka vila resten av dagen 
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
HAr oxå haft ett par goda dagar, tack o lov. Julskinka, gran, tillochmed dammsugit
(jo barnen stod o bara stirrade på mig). Nu har vi skållat o skalat mandel som ska rivas inför den hemmagjorda marsipanen. SEN ska jag nog känna efter lite…
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
TjockaBerta; jag känner igen det där med att passa på att göra mycket när man mår bättre, men det är ju precis det vi inte ska göra!
Det är väl det viktigaste, och svåraste, att hitta balansen.

# 5
Men det är så roligt när man mår bra. Man känner sig nästan normal, som förr.
>>>Malum domesticum<<<
Min snälla särbo va hemma hos mig i helgen o hjälpte mig att göra julskinka och städa o så vidare
är så glad att jag har honom
Har väl en sisådärdag men jag ska iallafall ugnsbaka mitt kalkonbröst, åka till affären, sedan ska jag däcka i min fåtölj
. Behöver vila inför morgondagen då all julmat och julklappar ska inhandlas.

# 8
Samma här ungefär. Så där lagom pigg och mörbultad men med saker kvar att göra.
Jag måste handla idag men som tur är får jag hjälp. Jag kan gå före med listan och peka. He he he
Tyvärr lyckas jag ändå stressa upp mig och är helt slut när det är över.
>>>Malum domesticum<<<
#9 Önskar jag kunde handla idag för att kunna vila imorn inför julafton men bidraget från FK kommer inte förrän imorn
. Ska försöka komma upp och iväg så tidigt som möjligt.
Jag håller med dig, det gäller att ha en lista att gå efter. Klarar inte att handla utan en sån.