Jobba med fibro.
Jag har fibromyalgi sen flera år tillbaka och har fundertat över hur det har varit under tiden.Det är ganska lustigt hur olika läkarna ser på medciner,den ena säger att det är jättebra och den andra säger att det är inte alls bra.
Och jag kan inget alls göra, är helt i händerna på dessa läkare.Men att jag jobbar det verkar vara det bästa av allt.Att jag knappt klarar av att jobba ,det lyssnar dom inte på.Jag trivs med mitt jobb,men det finns gränser för vad jag klarar av.Ville bara skriva av mej.
Önskar alla en trevlig dag.
Vad finns det för medicinering mot fibromyalgi?
Har aldrig hört talas om någon.

Man får ofta antideppresiva medel, men använder dem på ett annat sätt och det har fungerat bra på människor med FM.
Du kasnke ska byta läkare, om de inte lyssnar på dig? Arbetsanpassad arbetstid kanske kan vara något?
Ja byt läkare, om dom inte lyssnar på dig.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag har inte träffat en vettig läkare på över 20 år… hur byter man läkare.
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria

Man söker en annan läkare på samma vårdcentral, eller så kan man byta vårdcentral - det har jag gjort efter att jag blev illa behandlad av den jag gick till tidigare.
Man kan också söka direkt till en smärtläkare via egen remiss eller att ens läkare skriver en åt en, vilket dom ofta är lite negativa emot. Men jag gjorde det och ska få träffa en överläkare på smärt&rehabklinik, känns jäkligt bra.
Lycka till!
"4 Det är ju nya regler nu, så du har rätt att söka på vilken vårdcentral du vill, eller inom samma om du tror du kan få en bättre läkare.
Då blir min följdfråga… någon som kan rekommendera en trevlig läkare i Småland, ju närmare Kalmar/Torsås desto bättre. Men jag kan tänka mig att åka en bra bit för en läkare som erkänner att det finns något som heter fibro.
Jag har inte hittat någon sedan jag flyttade från mälardalen. Här i småland verkar alla läkare anse att fibro är en bluff.
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria
jag vill utfärda en liten varning visst man kan byta läkare hit och dit men det ser jävligt illa ut i journalen sedan tyvärr vilket jag har råkat ut för
jag undrar ungefär samma sak snälla gode gud ge mig en vettig läkare som tar min smärta och sömnproblem på allvar till och med Gottfries mottagningen va en sån besvikelse att jag totalt tappat tron på att det finns nån vettig läkare i Sverige som kan detta med Fibro och som behandlar en på ett bra sätt