Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 2051 ggr
Konstigabaralillajag
0

Dags att gå till läkaren imorgon...

tycker inte om att gå till läkaren men ibland måste man :/ Måste få hjälp med smärtan och hur jag mår psykiskt. Det fungerar inte längre…
Självmordstankarna kommer krypande och känns starkare. Hoppas på att läkaren ska hjälpa mig med att upprätta en kontakt med vårdcentralens kurator.

Oroar mig jättemycket för dagen då jag ska behöva tampas med fk. Har tidsbegränsad sjukersättning tom maj 2010, se är det nog kört.

Just nu oroar jag mig för morgondagens läkarbesök då jag tycker det är jättejobbigt att gå dit och jag har jättesvårt att prata om saker utan att börja gråta… :(

mongu
0

Har du skrivit upp vad du vill ta upp med din läkare? Kan va bra att ha en lista med det viktigaste.

Vad det är beror ju helt klart på din situation. Men det låter som du behöver få hjälp med ditt mående såväl fysiskt som psykiskt.

VC har bra resurser när det gäller psykisk hälsa.

Har du nån du kan ta med dig på läkarbesöket? Ofta är det bra för i alla fall jag har lätt för att glömma det jag behöver ta upp. Sen hör fyra öron mer än två.

Du ska veta att du är inte den enda som gråter. Jag är likadan och det är bara så.

Hoppas nu att allt går bra för dig imorgon.

Kram till dig!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

fibro
0

Jag hoppas det går bra för dig hos läkaren.

Kram

Konstigabaralillajag
0

Jag har borderline & fibromyalgi. Den psykiska och psykiska smärtan gör så ont. Har grävt ner mig djupt nu, måste ha hjälp för att ta mig upp. Håller minen uppe för barnens skulle men jag gråter och skriker inombords…

Har gått hos psyk sedan -00 men för ca 1,5 år sedan beslutade de sig för att jag skulle "stå på egna ben" (deras sätt att säga att de ger upp och skiter i mig).  Kämpar varje dag, att klara av att vara en mamma, fru och vän men det är f'n inte lätt :( Men ngn mer hjälp får jag inte, de återkommer aldrig till mig när jag ringer mobila teamet och ber om hjälp.

Ngn att ta med på läkarbesöket har jag inte… tyvärr. Önskade jag hade det. Mannen jobbar, likaså alla andra… Men jag ska försöka sätta mig ner ikväll och skriva ner det jag vill ha sagt…

På fredag ska jag till gyn för de har efter utredning kommit fram till att jag har endomitrios :( Har så j-la ont i magen så jag inte vet vad jag ska göra… mina cerazette fungerar inte längre :(

Varför ska allt göra så ont?!

sunkan
0

jag kan nästan förstå hur du känner dej. jag har fibromyalgi och svår ångest. jag har fått diagnosen gad. jag tar lyrica och cymbalta för ångest och depprition. tramadol retard för värken. jag är inne i en jätte jbbig period nu. kryp i magen hela tiden och mera värk.ångest inför julen och man vill hinna med fast man knapt orkar. min man går i dialys 5 dagar i veckan så han är trött och sur när han kommer hem vi väntar på transplantation av både lever och njurar.

så är livet man försöker bita ihop så gått det går.

hoppas ni alla får en bra jul.

mongu
0

# 3 Finns det inte nån möjlighet för din man att ta ledigt den stund det tar att besöka läkaren? Eller han kanske inte jobbar på samma ort?

Eller nån väninna som du känner förtroende för?

Önskar dig i alla fall lycka till med ditt läkarbesök och att du ska få ett bra bemötande som leder till nåt bra.

Kram

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Konstigabaralillajag
0

#5 Min man jobbar på annan ort så han har inte den möjligheten. Ngn vän som jag har förtroende för har jag inte heller, iaf inte där jag bor. Vi har också gjort valet att "skydda" oss genom att inte berätta att jag mår psykiskt dåligt då folk i denna lilla håla jag bor i gottar sig i folks problem :/ Så jag har ingen som jag kan be :(

mongu
0

# 6 Hoppas i alla fall att du får ett bra möte med läkaren och att du får hjälp.

Kram och var rädd om dig!

Ha en bra dag! Mongu.