Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1876 ggr
spinelli
0

Blir så trött....

Fick precis brev från mitt fack , som skulle sköta mitt överklagande mot FK i länsrätten.Dom kan tyvärr inte hjälpa mig utan jag får isåfall göra det på egen hand. (och vem har råd med det).Dom säger att det beror på dom nya reglerna och tror tyvärr inte att jag skulle ha nån chans , och detta fast jag har diagnos och allt !!

Har nu bara fått avslag på allt jag har överklagat och börjar inse att det nog är kört , finns inga pengar att hämta nånstans.Nu skulle jag ´bara vilja skriva väldigt många fula ord (men besparar er detta haha)men jag@@£@$ verkligen FK och regeringen m.fl

Tur att man kan skriva av sig lite här ibland.

Hoppas verkligen att ni har bättre tur än jag har haft ;)

Kram Spinelli

[SvenA]
0

Inget nytt iunder solen vi får sällan den hjälp vi behöver

Vi är en tärande grupp i samhällt som man bara ska trycka ner så mycket man kan

Luccy
0

Vad kostar det att överklaga i länsrätten?

spinelli
0

Vet inte vad det kan kosta , men känslan är att det kan bli dyrt och

särskilt om man skulle förlora. Man får ju stå för advokat kostnader och så , och det vet man ju att dom inte är billiga.

/Spinelli

[SvenA]
0

Länsrätten är det gratis att överklaga då detta är en förvaltningsdomstol

Efter lämsrätten kan man begära prövningstillstånd hos kammarrätten

slutligen har man regeringsrätten alla dessa instanser är för att öveklaga beslut som mymdigheterna har beslutat och det är helt gratis i alla dessa instanser

Man kan även begära att få vara närbvarande och franföra sina åsikter

Bettybony
0

Finns det ingen hjälp via en fibro-förening, kanske finns det en jurist där att ta hjälp av?

Rita-S
0

#5 det var ju faktisk en tanke. Det finns ju en del olika resurser man kan få hjälp av via fibroförening eller reumatikerförbundet!

#0 kolla med en av dom om dom har kännedom till någon du kan kontakta för att få hjälp!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TjockaBerta
0

DN hade nyligen en artikel om två män som hjälpte folk mot FK. Om jag minns rätt hade i alla fall en av dem arbetat på FK och kunde allt väldigt ingående. De tog 1-2000,- ungefär för att hjälpa till med överklaganden.

Är det någon som minns bättre så att spinelli kan hitta dem?

>>>Malum domesticum<<<

[SvenA]
0

Man behöver inte vara jurist för att överklaga

skriv bara vad man vill överklaga och tala om varför man anser beslutet vara fel

anki1
0

Jag skrev till mitt fackförbund, om att jag inlämat ansökan till fk för månader sedan men inte fått svar. Min sjukersättning gick ut i månadskifter nov/dec, jag har alltså inget sjukersättning nu och inte heller har jag fått besked. De hade inte börjat titta på mina papper förrän nu. jag undrade ifall det fick gå till så här. Det svar jag fick var att detta inte var nåt fall för facket utan de skulle vidarebefodra mitt meil till A-kassan. Kan undra hur länge jag får vänta på svar. Tyvärr tror jag att jag kommer att bli utförsäkrad och då blir det lååång vänta på att A-kassan ska utreda ifall jag är berättigad till A-kassa eller inte. Jag är mycket ledsen, får gråtattacker, har ångest sover knappt på natten samt har mera ont.  orkar inte göra mycket heller.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Bettybony
0

Hoppas det löser sig snart Glad

[SvenA]
0

Det är så att om man mår dåligt psykiskt så mår man även dåligt fysikt om man har ett fumktionshinder

Det tänker de som bestämmer nte på så långa handläggmingstider skapar alltså en massa onödigt lidande

Långa handläggningstider på FK är ingen facklig fråga det är en ren politisk fråga

Det man kan göra är att göra en anmälantill JO=Justiteombudsmanen för lagen säger att handläggningen ska ske skyndsamt

De långa väntrtiderna son är nu är inte skyndsamt

Mossedal
0

Jag har aldrig "lyckats" bli sjukskriven (trots gedigen diagnos) och förjävligt mående… och jag vill bara påpeka att jag varit sjuk i mååååånga år under FÖRRA REGERINGEN!

I vår kommun och vårt län har det alltid varit rött styre - inte f-n har de gjort mer för mig? Tvärt om… mitt län listas som ett av de tuffasta att vara sjuk i :-(

Så glöm att det var bättre förr!

När det gäller rättstvister är man oftast försäkrad genom t.ex. hemförsäkringen… en självrisk och kanske procent på slutbeloppet om man förlorar och motkrav har ställts. Värt att kolla upp?

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria