Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1965 ggr
[YlvaP]
0

Några frågor till er

Jag är en kvinna på 31 år. Jag har tre barn som kom varannat år mellan 2002 och 2006.

Som ung tränade jag varje dag och hade tävlingar nästan varje helg. Simning mest men även andra sporter. Slutade tvärt som 19-åring som jag då misstänkte klorallergi, vilket det inte var.

Efter första barnet så har jag haft ont lite varstans men det är förknippat med leder. Läkarna säger seninflammation och inte så mycket mera. Men detta har hållt på sedan första barnet kom och säkert har det blivit kroniskt. Ryggen kommer från en skada under en simträning som 15-åring och utan någon som helst vård.

Vad kan det vara måntro? Barnen och gubben min får lida mycket för att jag inte klarar av att göra så mycket här hemma.

Kan det vara värt att gå till läkaren igen och fråga lite mera angående mina smärtor?

Vad skulle ni kunna tro att detta var? Kanske inte fibro men det är ju smärta det med.

Rita-S
0

Det är absolut värd att tala med läkaren om din värk oavsett vad det skulle visa sig va. Du kan ha slitage i lederna tex, eller det kan va fibro, det kan va artros, i principen vad som helst så det är svårt för mig som lekman att "tycka" och gissa. Jag tycker du borde tala med läkaren om detta, är det något som kan behandlast är det ju värd att komma i gong innan det blir kronisk, eller du får följdproblem pga ingen behandling.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[YlvaP]
0

Tack för svaret, jag skall åter ringa till läkaren.