vad är en fibromage??
Hejsan.
Jag misstänker väldigt starkt att jag har fibro, då jag har
en värk som flyttar sig runt, i både muskler, senor och leder,.. huvudvärk, yrsel, kan ej sova är överrörlig. Fick så här för ett halv år sedan då min pojkvän vart väldigt magsjuk men inte jag och sen dess har det blivigt lite värre för varje dag. jag har gått hoss en läkare som inte tagit det på allvar och till sist fick jag nog och skrek att jag orkade inte mer! då lyssnade hon och frågade massa men hon sa att jag inte kan ha fibromyalgi då jag inte har en så kalad fibro mage??? vad är det för nått???

Många som har fibro upplever problem med magen, med matsmältningen och när man skal på toaletten kan det va … inte så trevligt för att säga så utan detaljer.
Jag kan säga som så att i måååånga år hadde jag jätteproblem med att jag mådde illa, hadde kramper, fick springa fort på toaletten efter måltider och så.
Allt det upphörde för min del nästan til fullo med att jag lade om kosten.
Inte alla har problem med magen, så det går inte att säga "ja men du har inte magproblem så då kan det inte va fibro" utan vidare. Inte alla har magproblem. Inte alla har det direkt utan kan få det sen.
Det är en del som får fibro som även utvecklar IBS eller chrons under tiden dom är sjuka med fibro med.
Vissa blir mer kjänsliga för mjölkprodukter, eller olika sorter kött. Jag vet en del som inte tål fläsk lika bra efter att dom blivit sjuka, andra har fått byta bort kött helt och hållent.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag har haft så mycket problem med min mage att jag nästan inte vågade gå ut. Jag fick springa på toan 8 till 10 gånger per dag. Och det hände att jag inte hann in. Det var hemskt. för min del är det fibrer som triggar det hela. Sedsn jag lagt om kosten till en mer fiberfattig kost (LCHF) är det mycket bättre Tidigare var jag tvungen att äta 3-4 tabletter Dimor varje dag, nu mera behövs det bara 1. Helt har jag inte kunnat sluta med dom. Jag har gått igenom en undersökning i tarmarna och den visade inte på något fel, så jag tolkar det som om det vore IBS mage som är fibrorelaterad.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk