Det värsta ni fått höra ?
Jag står på Tradolan och blev överskickad från smärt-
kliniken till vårdcentralen.
Läkaren började med att fråga varför jag äter min medicin.
???? För att jag har ont, svarade jag.
Han talade då om att i Tyskland så har de testat att söva
ner fibro-patienter i 3 veckor och när de vaknade så var de
friska. Han sade att han skulle vilja göra det med alla som
har fibro (han tillhör den gruppen som anser att det inte
finns).
När han undersökte mig så åkte jag inte i taket när han
satte handen på halsen på mig. Eftersom jag inte gjorde
det så kunde jag inte ha någon värk.
Man blir mållös. Var han riktigt som han skulle den där läkaren ? Har då aldrig hört talas om att man söver ner FMS patienter och se´n är dom friska efter tre veckor. Det är något man borde hört talas om tycker jag.

Ska man skratta eller gråta? Jag skulle gärna ligga nedsövd några veckor på vintern för att bli frisk! Det är nog flera av oss som skulle ställa upp på det!
Jag har oxå hört många dumma kommentarer om att jag inte har ont trots att jag knappt tagit mig ur sängen… allt från att jag är otränad har övervikt - att jag har en depression eller att smärtan har ingen funktion utan det är bara att göra allt jag vill utan att bry mig om att det gör ont. Tjenare!
Har hittat en självhjälpsbok på Sveriges fibromyalgiföreningens hemsida som går att ladda ner och som jag hittat många bra saker i. Gå in och kolla den är på engelska tyvärr om man tycker det är jobbigt…
Kram!

Varför sövde han dig inte?
>>>Malum domesticum<<<
Ha, bra kommentar
Men som en vanlig, enkel läkare på
vårdcentralen så har han inte befogenhet till det, och det är
väl det han stör sig på !
Ha, bra kommentar
Men som en vanlig, enkel läkare på
vårdcentralen så har han inte befogenhet till det, och det är
väl det han stör sig på !

Prova söv honom med en rak höger så får vi se om han har ont när han vaknar! 
>>>Malum domesticum<<<
#6 Hahahaahhaahahahah…ooohh vad bra 
Jag skrev sedan ett brev till klinikchefen och berättade hur jag
hade blivit behandlad. 14 dagar efter att han fått brevet så "erbjöd"
han mig en telefontid 14 dagar senare.
Att få den äran att få en telefontid en månad senare gjorde att jag
skrev tillbaka att det kunde kvitta, var intresset inte större så
kunde det lika gärna vara.
En läkare jag träffade på företagshälsovården innan jag fick min diagnos strök med handflatorna över mina armar och det gjorde ju inte ett dugg ont. Så då skrev han in i min journal att jag inte hade fibro…
Men jag förvånas inte över alla puckade läkare längre…
Jag gick till lokala vårdcentralen för att jag hade ovanligt ont (närmare en 10:a på skalan) och var orolig för att det kanske var något annat än fibron… det är ju lätt att missa "nya" sjukdomar när man har fibro - man tänker att värken bara flyttat till nytt ställe.
Jag sa inget om min diagnos till läkaren (ville inte färga honom) utan beskrev bara min smärta. När han klämde igenom mig (tårarna sprutade) sa han klämkäckt "det är OK, du får gråta för jag är ganska stark"….
Jag kunde knappt röra mig, viket han kommenterade som att "du var himla stel, inte imponerande".
Han avslutade med att han tyckte jag skulle "duscha varmt, kanske skaffa riskudde och be min man om lite massage….." Hej då!
Jag var chockad! Om jag var läkare och någon beskrev sådan smärta för mig skulle jag i alla fall fundera på vad dess ursprung kunde vara… lite fundersam skulle jag nog bli, eller? Detta var en allmänläkare utan specialkompetens…. värre blir det med de med specialkompetens!
Jag var under "utredning" av försäkringskassans läkare, vilka ordagrant sa "du kan inte vara speciellt sjuk, du har ju djur du tar hand om". De tyckte jag skulle "anpassa mitt liv efter smärtan - med jobb som passade, inga djur, inte hus utan lägenhet osv… då skulle smärtan försvinna. OM den inte gjorde det, ja då kanske jag var så sjuk att jag skulle sjukskrivas".
Jag har varit sjuk i över 20 år. Jag blir bara sämre… men jag jobbar häcken av mig för "jag kan ju inte vara sjuk". I min butik har jag två lönebidragare, en med reumatism (vilket jag troligen har men ej är utredd för) samt en med fibro (vilket jag har diagnostiserats av nordens då ledande smärtklinik)… men lönebidrag till mig??? sjukpenning till mig??? Visst, när helvetet fryser till is. För jag är inte tillräckligt hjälplös, alldeles för lösningsfokuserad och med alldeles för mycket jävla anamma i mig. Vilket jag kommer få äta upp den dag jag går in i väggen helt :-(
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria

Jag har fibromyalgi skov och kan med hjälp av avslappning (försvinna, skärma av sig, "dö" en stund)och återhämtning häva skiten, ibland tar det en timme och ibland en vecka.
För några år sedan hade jag fibro konstant i över ett halvår, höll på att bli knäpp! Då hade jag inte testat olika avslappningtekniker som jag gör nu.
Det där med att söva ned i några veckor kanske faktiskt är en lösning för många med konstant värk!
Fungerar som en reset knapp!
Ja jag skulle gärna sova i tre veckor och vakna frisk efteråt. Om det är så enkelt borde snart fibron vara utrotad
~ mayolica ~
ha ha ja hoppas att han en dag vaknar o har enorm värk i hela sin kropp.
ibland undrar jag om de missade en vesentlig del av sin utbildning, humanitet

Många läkare vill inte befatta sig med obotliga sjukdomar som de inte kan ställa någon diagnos på med hjälp av tester och prover. Det är inte helt inte bra för deras karriär och sedan arbetar de efter direktiv från högra distans.
De få läkare som tar vårt parti får stångas med försäkringskassan och säkerligen med kollegor och chefer.
Hur man än vänder och vrider på det är det ändå försäkringskassan som bestämmer även om vissa läkare har lagt ned stor ansträngning på att de ska förstå vidden av patientens värk och problematik.
Jag tror inte heller att det finns tid för en läkare med en massa överklaganden, de som kämpar får göra det på fritiden.
Min läkare tände till rejält på försäkringskassan när de villa ha ytterligare skriftligt underlag på min sjukdom och sa att det finns väl telefon och vill de prata med honom är det bara att ringa, det är ju mening att vi ska kommunicera med varandra.
Det lönar sig att överklaga till länsrätten, om man nu orkar…
6. HAHAHAHAH DET BÄSTA JAG HÖRT PÅ LÄNGE!