Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 4338 ggr
annsa
2009-12-02 13:51
0

Yrsel

Fler som blir yr när dom lägger sig ner. Jag är inne i en period med mer värk än vanligt och yrsel. Men jag får yrsel när jag lägger mig ner, får lägga en extra kudde så jag kommer högre upp. Fler som känt så?

mayolica
2009-12-02 18:01
0

Jag brukar offta bli yr och ha mycket smärta den här årstiden,både när jag är uppe och när jag ligger ner.

~ mayolica ~

mo12
2009-12-02 23:46
0

Hej! Jag har också problem med yrsel av och till, speciellt när jag ligger ner. Det känns obehagligt.

annsa
2009-12-03 16:43
0

Var till läkaren idag, hon trodde det kunde bero på kristaller i örat så har nu fått remiss till öron näsa hals klininken. Finns visst nåt dom kan göra genom att vrida huvudet på något sätt så kristallerna kommer på plats. Men läskigt är det att gå omkring och yrsla. Kan ju inte sova ordentligt på nätterna.

mayolica
2009-12-03 17:16
0

Ja det kan finnas många orsaker till yrsel, offta kan yrsel ingå som en del av själva fibron i sej. Om man äter någon medicin så kan även dom ibland bidra till yrsel,men det är så individuellt hur man reagerar på olika medicin. Jag fick tex jättemycket yrsel av antidepressiva läkemedel,det var väldigt lömskt eftersom den började smyga sej på långsamt först efter att ha ätit dom en längre tid.

Nu behöver ju inte det betyda att alla andra behöver må dåligt av samma mediciner.

~ mayolica ~

[Gitsan]
2009-12-05 17:17
0

Jag har "kristallsjukan" lite då och då och det var väldigt obehagligt innan jag visste vad det var. För mig är yrseln allra värsta när jag lagt mig ner och sedan snabbt vrider på huvudet.