Din arbetsgivar ?!
Hur tar din arbetsgivare din sjukdom/skada ? Ställer h*n upp för dig ? Stöttar dig el är h*n otrevlig arg osv osv ?
Jag har världens bästa arbetsgivare, han har varit där sen första stunden och är där fortfarande fast vi har kommit överrens om att jag längre inte är anställd.
HAn köper pressenter osv Han är underbar.
Han va med på möten på sjukhuset i sommras osv.
Min arbetsgivare är nog inte så fantastisk, men dom motarbetar i alla fall inte mig. Jag har fått den extrautrustning jag har frågat äfter utan fråger, och om jag säger till min teamleder att jag behöver ta det lugnt en dag så säger han det är okej, men ajg får ju samtala med mina kollegor om det själv typ. Så enn så länge inget besvär för mig i alla fall!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Skönt att iaf inte bli motarbetad
nej klart dom skal tjäna pängar, jag kan förstå dom inte dallar med mig, men bara det dom inte gjör och det dom gjör hjälper mig bra mycket!
Arbetar inom vården i komunen och min chef är för jävlig. Jag får fortfarande ångest när jag ser att det är hon som ringer.
Jag var mycket sjukskriven enstaka dagar och jag fick mycket starka indikationer av både henne och mina arbetskamrater på att jag var låtsassjuk. Sen fick jag en diagnos och då blev det lite bättre men diagnosen var ju fms så folk misstrodde mig ändå.
Jag kunde få pikar som ex: "Ja, jag misstänkte att du skulle ringa dig sjuk." " Nää, nu får hon ju faktiskt arbeta!" (från en arbetskamrat som jag egentligen inte skulle hört) m.fl.
Sara
men fy f*n! Det är så orättvist! Det är så taskigt! så j***a lågt!
jag skulle önska jag fikk endast EN magisk egenskap. En magisk kraft. Att jag, för en dag, kunne påföra väm som helst FMS smärtor eller andra lidelser så dom kunne få kjänna på kroppen hur det är! och sen kunne gå bort och säga saker som "skärp till dig och sluta fjanta" eller "det är bara att låta bli tänka på det", "om du bara ut och motionerar, tränar eller springer så blir det bättre" och så vidare!
Det er absolutt den mest eckla saken å föla…
At inte bli trodd..
All sjukdom man inte kan se, det bliver på ett tidspunkt inte trodd..
Jag har lidelser som inte synas,, Och jag kjenner mig igen Sara..
Det er Sant Rita.S.. om andra bare kunne kjenne hur the är .. bara en gang..
Da är det godt at ha venner som tror på deg.. och står ved din sida samme hva.

Jag var provanställd när jag blev sämre, blev uppsagd efter bara någon månad, ingen vill ha en sjukling i sitt team. Så när rehabiliteringen är över så måste jag hitta ett nytt jobb. Känns inte som om det kommer bli så lätt när fullt friska människor utan specialbehov går arbetslösa…men det är väl bara att kämpa på…
Om du kan bli rehabiliterat till ett jobb du klarar av så tror jag nog inte det blir större bekymmer :) Firmaet här tex anställde mig fast dom visste jag hadde FMS :) där finns några få arbetsgivare som gjer det en chans trots diagnoser och dyl! Håll motet uppe! *pepp pepp pepp pepp*