Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 2218 ggr
Rita-S
0

OT jag får ny bil!!

Vi har ansökt om lån till bil nu!
Håll tummarna för oss, vi skal få veta under dagen vad som händer med lånet!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

linasvovvar
0

Håller alla tummar och tår =0)

Rita-S
0

Huset som säkerhet räkte inte…
Inget lån på oss.. :(

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

fibro
0

#2 Men shit…hur mycket begär de!! Tråkigt….

Kram i alla fall

Rita-S
0

Jaja.. mager tröst kanske, men jag är kreditvärdig i maj/juni som kommer iaf.. då kan dom inte näka på det mer, men .. ja..

Jag såg så fram mot det sedan dom värkade så positiva trots min betalingsanmärkning när vi satt hos dom i går.. då minsann var dom långt mer positiva.. men inte nu inte. "nej, det går inte. Du har betalingsanmärkning".. men va fan det berättade jag SJÄLV i går eftermiddag, var det ända anledning kunne dom sagt det då och sparat mig spänningen?

fibro
0

Ja, ligger inte betalningsanmärkning kvar 3 år, vad jag hört…

Jag tycker det är sååå fel. Har man råkat klanta sig, men sen betalt kan de ta bort anmärkningen direkt tycker jag. Onödigt ha den kvar, det förstör ju bara.

Bara för man slarvat en gång, behöver man inte göra det fler gånger heller..Och straffas flera år..Så dåligt.

Gammalt och förlegat system, nä bort med det…

Rita-S
0

I norge är det inte så längre. En advokat ansåg att detta registret var brott på personvärnslagen i norge, och drog det till högsta rättsinstans. Och vann.
Nu ligger anmärkningen kvar några dygn efter avslutat ärende, och sen kan ingen andra än den du hadde inkasso hos se detta.
Klantar jag till mig hos Telenor har jag anmärkning hos dom i 3 år, medans tele2 inte kan se nåt klant några dygn efter uppgjort ärende.

men ja.. jag känner det så himla surt.. vi har skitbra innkomst, jag har nästan 20 före skatt, han HAR mer än 20 före skatt, inga lån på huset, inga på bil, inga kreditkort, inga lån, inga skulder, inka inkassosaker. utbetalat runt 30 varje månad, utgifter för 10-15…. inga problem att betala billån då inte..

SUUUUUCK

Men i maj/juni skal jag va ren igjen iaf.
Jag får hellre belaga mig på att vi spar upp dom 20% själva under ett halvår eller så, för huvudlånet på bilen hadde vi redan fått invilgat av Wasa Kredit som ansåg som dig, fibro.
"det går väl att göra bort sig, men är ju 2,5 år sen nu ju" tyckte dom och sa okej. Bilmetro här i Ljusdal tycker lika, men det gjorde då inte handelsbanken när vi sökte där om topplånet.. jaja.

fibro
0

Systemet i Norge låter betydligt vettigare än det vi har här…

Med de inkomster och allt annat positivt ni har idag, kunde ni gott få lånet…men, men..storbankerna har ju makten…

Rita-S
0

Jo dom har ju tyvärr det. Vi får se om svärföreldrar kan borga för ett lån på nåt sätt annars finns där inga hopp för att få just den bilen.

Ja föruten att kanske panta 36 000 flaskor?

linasvovvar
0

Va trist gumman ! kramar om dig lite extra !

Rita-S
0

Jag behöver era tummar igjen..
Jag har nu googlat flittig och forsöker ansöka antigen topplån till bilen eller hela beloppet hos olika bankar som kan ge lån trots betalingsanmärkningar :)

Nu har jag rest mig ett tag från besvikelsen och gör en insats igjen!

fibro
0

Skrattande Braavo…Jag håller mina tummar å tar grannens tummar oxo  Skrattande

Rita-S
0

Gråter

Blir ingen nyare bil på oss.. inte nu till vintern iaf..

Rita-S
0

Men vilka race det var! Jag berätta för bilhandlaren att Freedom finance enbart erbjöd 15 papp, inte ens hälften av vad vi behöver i handpenning på bilen..

Vet ni vad han sa?
Han skal ringa  SIN bank, dom som gav 70% med bilen som säkerhet, och fråga/vädja om dom kan öka till 80% som är vanligt, och att vi kanske sen kan fråga Freedom Finance att få dom 15 i lån ändå.. och skulda honom kvarståande summa direkt!!! Förvånad Jag är chockerad! Han vet vi har betalingsanmärkning och erbjuder detta ändå!

Kan det va att hoppet inte är ute ändå?

fibro
0

Nämmmen, vad kul för er. Det finns små ljusglimtar ändå  Skrattande

Rita-S
0

Ja om det nu inte är fejka glimt nu då! *tugger tumnagel*

Rita-S
0

Tack för alla tummar! Jag fick lånet! Nu blir det nyare bil!!

fibro
0

Skrattande Men vad roligt…GRATTIS!!! Skrattande

missLilja
0

underbart, hoppet är inte ute för mänskligheten, det finns några få heders människor kvar.

Stort grattis Rits-S till bil affären

Mamadragon
0

Grattis Rita! Och kör försiktigt nu är du snäll Kyss

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

Rita-S
0

#19: Alltid! :D tack!

Rita-S
0

Nu har lånet kommit inn, nu skal vi nog hämta bilen! :D

angelica75
0

Grattis till lånet.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Simson
0

Grattis till att det löste sig!! Nu vill vi se de nya bilägarna med bil på bild! =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

Du kan få se mig i riktiga livet, gumman ;)