Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1588 ggr
Linn
0

Graviditet och tabletter?

Ska nu på tisdag på återbesök på Gottfrieskliniken.

Nu är det som så att jag och min sambo bestämt oss för att skaffa barn så jag funderar på hur jag ska göra med alla tabletter jag äter. Självklart ska jag även fråga läkaren om detta men jag vill gärna höra era åsikter och erfarenheter innan det.

Äter i nuläget per dag: 6 panodil, 1 b9, 1 b12, 2 saroten 50mg, 3 tramadol 50mg, och 1 Omeprazol Bluefish 20mg.

Vet ni om dessa tabletter kan skada fostret? Hur har ni gjort när ni blivit gravida med tabletter? När har ni slutat med alla piller? Osv osv… Berätta allt ni vill så blir jag väldigt tacksam.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

missLilja
0

halloj

jag slutade med tabletter helt under mina graviditeter,men har lidit.

det finns tabletter som inte är farliga för fostret, samt rek dig att ta komtakt med spec. mödravården, jag blev nojjig under grav, mkt oro som i sin tur ger värk.

gick på spec mödravården o gjorde massa extra koller osv.

Linn
0

tack för ditt svar. Kommer absolut inte sluta med några tabletter INNAN jag är gravid, just nu jobbar jag heltid och det är väldigt stressigt så det kommer jag inte klara av utan mina tabletter… Men har ingen aning om hur jag ska trappa ner och sådant när det väl är dax men det får jag väl ta med läkare.

Linn

missLilja
0

Ta kontakt med din dr samt spec mödravården då kommer du ha ett rejält skyddsnät kring dig. det är skönt man kan ställa frågor  som andra tycker är knäppa……

Lycka till, barn är det underbaraste man kan få.

Linn
0

Kan jag komma i kontakt med spec mödravården via den vanliga?

Linn

missLilja
0

kolla i landstingskatalogen eller sjukhusets växel.

Linn
0

okej, tack så mycket.

Linn