Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 5408 ggr
Bettybony
0

Extrem värk i fötterna?

Hej allihopa,

jag vill fråga om det är någon mer än jag som får en sjujäkla värk i fötterna efter en-två timmar på stan? Jag kan knappt gå hem, får ta bussen. Lägger mig det första jag gör, mend fötterna hög, och sen vilar då den sedvanliga tröttheten kommer…

bluemary
0

Jo, det är nog många som känner igen sig !

Jag får oerhört ont i fötterna när jag kommer hem. Brukar ta
ett varmt fotbad. Om jag orkar, man är ju ofta så trött när
man kommer hem så man somnar.

Bettybony
1

Okej, då så. Kändes som jag höll på att bli galen… Alla symtom har eskalerat på ett år och man undrar ju vart det ska sluta. Obestämd

Men fotbad kan vara värt att testa, har svårt att ha fötterna nedåt bara, vill bara lägga upp dom högt. Ev massera, men det gör skitont..

Mossedal
0

Jag försöker bedöva mina fötter med Eeze. Tar bort det värsta för mig i alla fall.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

lakrits69
0

Det kan bero på att vi är begränsade av vår smärta, trötthet, feberkänsla att vi faktiskt inte är vana att stå så mycket på fötterna. Det blir liksom en ond spiral.

En frisk person som t ex börjar att arbeta som expedit och inte får sitt ned får sjuihelvete ont i fötterna i början men sedan vänjer sig fötterna efter några veckor.

Sedan vi skaffade hund har mina fötter blivit bättre!

Men nu kanske ni har någon annan sjukdom som diabetes, åderbråck, reumatiker, men det framgår intw av texten…

PS På mediamarkt säljer de fotmassagemaskin för 2000 kr, såååååå skön!