Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 5456 ggr
Vindruvan
0

Egenremiss

Eftersom min läkare ska sluta nu, och anser att det enda som han kan göra för mig innan dess är att skicka mig på en utredning via försäkringskassan för att se hur mycket jag kan klara av att jobba så har jag funderat på det här med egenremiss.

Hur skriver man en sådan? Funderar på att skriva antingen till en reumatolog på sjukan ( som inte är intresserad av mig enligt min läkare) eller till Gottfries. Finns det någon som har tips och råd hur man går till väga och vad man skriver?

Pisan
0

Skriv ner alla dina symptom och beskriv hur en vanlig dag ser ut för dig, vad du klarar av och vad du inte klarar av m m. Skriv även ner vad du äter för mediciner och glöm inte ta upp det här med sömnen! Det är vad jag kan komma på just nu. Jag tycker att du skall skriva till Gottfriesmottagn. Lycka till!!!

Kram!

Pisan

eja-53
0

Vad är Gottfriesmottagningen?

dreamiz
0

Vad är egenremiss? Jag förstår ju lite av vad det står här ovan men lite mer förklarat, när kan man använda det?

Rita-S
0

En remis är nåt en läkare skriver ut, en "vidarebefodran" av en pasient till en annan typ behandling/läkare. En egenremis är det samma, fast man skriver själv och skickar dit man vill komma för behandling. Skilnaderna i rättigheter har jag noll koll på, kanske mongu vet mer om vilken skillnad det får för behandling?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dreamiz
0

Så om jag inte får en remiss av läkare kan jag alltid skicka en själv istället då alltså? Tänk, det hade jag inte en aning om. Det är mycket man inte vet.

Rita-S
0

#5 det är inte alla som accepterar egenremis men dom flesta brukar iaf läsa den tror ajg. Vet inte riktig hur det där fungerar, men ajg tror du alltid har rätt att forsöka med en egenremiss iaf

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dreamiz
0

#6 Bra o veta det finns i varje fall. Alltid bra att veta vilka alternativ man har om man inte får hjälp av läkare.

mongu
0

#4 Jag är inte så insatt i detta med egenremisser. Men vad jag tror så tas de emot men kan va att man får vänta längre på en tid.

Sen är det så att t.ex. till Gottfriesmott. så ska man höra till Västra Götalandsregionen eller Halland för att ha störst chans att få komma. Men man måste kolla om ens eget landsting står för kostnaderna. Annars kan det bli dyrt för den enskilde.

Men testa o skicka egenremiss till Gottfries dom ska ju va jättebra där.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Trolla
0

Jag bor i östergötland, och skrev en egenremiss till Gottries, på tre månader fick jag komma och jag behövde inte betala utan det gick på mitt frikort. Man börjar brevet med just ordet EGENREMISS som rubrik, sen beskrev jag bara vad som hänt mig, varför jag valde ut dem och vilka symtom jag har. Gick lätt som en plätt.

Lycka till!!

Eva

Bettan49
0

Trolla lycka till du är en av de som lyckats få en remiss till Gottfries lovar dig du blir inte besviken.

Du får en grundlig genomgång och jättefin kontakt med en skön läkare som inte ger sig förrän du fått din diagnos

LYCKA TILL

Trolla
0

Ååh,  men jag har redan varit där och fick in diagnos fibromyalgi på självaste fibromyalgidagen…ironiskt nog!

Men dom var verkligen toppen.

//Trolla

Bettan49
0

#12   Jag ber om ursäkt men visst har du varit där redan känner igen dig från ett annat forum.

Hoppas du nu får den rätta hjälpen.

Kram Bettan

h00jff
0

Tusen tack för alla tips i denna tråd! Har nu knåpat ihop min alldeles egna remiss som jag ska posta till Gottfries klinik imorgon. Håller tummarna för att jag får komma dit!

Glad