OT: ur barnamun
Undrar om det är dags att banta snart tro…. Igår stod 7åriga dottern och hängde tvätt. Jag hör från ett annat rum att hon ber om hjälp med ett stort lakan.
Vaddå lakan? tänker jag, det fanns inget lakan med i den maskinen. Två sekunder senare vrålar hon: "Nä glöm det mamma, det var visst din kjol!!!!!"
Alltså, jag hade inte sagt nåt om hon förväxlat ett örngott mina kjolar, men ett lakan?!?!?! 
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
Ha,ha,ha…………………
(förlåt)………………..
Hahahaahaa…sorry 
Be inte om ursäkt utan skratta gott, det behöver ni 
Enligt mor min så fick jag bara vad jag förtjänade. När jag var liten (typ 5) så satt jag o mamma på badstranden o svettades under ett träd. Ni vet hur en lite småknubbig mage, med gamla bristningar och små födelsemärken, kan se ut efter en hel vinter i kläder… tänk er sen att man sitter hopsjunken mot ett träd, i bikini, och svettas…
Jag, mycket nöjd med min upptäckt, klappade mamma på magen mycket bestämt o sa:
"MAMMA, DIN MAGE SER UT SOM BULLDEG!!!!!" Högt o tydligt så det hördes över större delen av badstranden 
what goes around, comes around….
Men aaahahahahahaaa…vad härligt att börja dagen med ett gott skratt, tack för det 
Vilken härlig historia, det är så skönt att få skratta ordentligt.
Jag vill gärna berätta en historia ur levande livet. Det är så här att min äldste son hade ett höftfel och gick med stödskena på sjuka benet och upphöjd sko på det andra. En dag hade vi tagit bussen till den närbelägna byn. Jag hoppad ut med lillan i sulkyn och sonen kom efter(klarade sig bra sjävl) I busskuren stod några tanter som skulle på bussen. När jag och lillan kommit några meter kommer sonen haltandes efter och säger med hög stämma : Mamma, tror du att det syns att vi kommer från landet ?
Jag trodde jag skulle dö, tanterna i busskuren hade jätteroligt.
Men vilka funderingar små ungar kan ha, han var vid tillfället 5 år.
För att fortsätta med barnhistorier vill jag gärna berätta följande:
En kropp är något som slutar i skorna.
Andreas 5 år
Skelettet är det som är kvar när insidan är uttagen och utsidan avtagen. Skelettet är till för att ha nåt att hänga köttet på.
Albert 7 år
Om du går en tur och hjärnan ramlar ut, så hittar du nog inte hem igen för då klarar du inte att tänka klart.
Caroline 6 år
Några män har hår på ryggen. Speciellt förbrytare och badvakter.
Stina 6 år
Om man är stel i huden är det bara att smörja sig med tigerbalsam. Den verkar fort, för mosad tiger är starka saker.
Pontus 6 år
Kroppen består av 90 % vatten, 2 % ben och kött och naglar efter behov.
Erik 9 år

Hahaha… Förlåt,men den var kul.Barnen är ju ärliga.
Vill man skratta så tårarna sprutar några timmar så ska man gå o köpa Mark Levengod's böcker; "Gamla tanter lägger inte ägg" och "Gud som haver barnen kär, har du någon ull".
Två böcker fullproppade med just sånt som står här ovan.
Själv har jag skrivit ner alla "klokigheter" mina barn har sagt sen de lärde sig prata. Sen ska jag terrorrisera mina barn på framtida studentkalas o bröllop genom att recitera ur den 
Av barn och dårar får man höra sanningen…….