SÖMNTABLETTER som fungerar
Hej 
Ni som äter sömntabletter vilken sort äter ni, och hur fungerar den?
Jag äter Nozinan 5 tabletter( 25 mg) till natten och kan ändå inte sova. Istället så är jag segare och mer groggy i huvudet under dagarna
Stilnoct 10 mg, en tablett varje natt.
Detta har fungerat för mig under många år. Ja, jag är beroende av dem så tills vida att om jag inte tar någon tablett så kan jag inte sova och får en megavärk. Det sägs att jag kan låta bli att ta dem 3-4 nätter och sen ska beroende vara borta, men jag har aldrig vågat göra så. Jag tar hellre tabletten och vet att jag kommer sova gott. Detta är en insomningstablett och ingen sömntablett.
Jag vaknar någon gång på natten för att gå på toa men somnar alltid om när jag lagt mig igen.
Jag tar tryptizol 45 mg till natten.
Fungerar bra för både sömn och värk,men framför allt mot sömnbesvär.

Har jag en period med mycket värk som stört mig nattetid flera dagar jag tar jag zoplikon (stavning) 7,5 mg.
Funkar kanon för mig och jag blir inte segare än vanligt dagen efter !
Tar detta dock väldigt sällan, då jag fått klara diriktiv av min läkare att dom är beroendeframkallande.

Sommarblomman, jag funderar på vaför du använder nozinan som sömnläkemedel, är det inte en medecin som man anväder främst vid psykotiska tillstånd. Man använder dom väl även ibland som lugnande. Men som sömnmedicin har jag aldrig hört att man använder dom. Kanske därför du inte får den effekten du vill åt.
Nozinan andvänds också mot sömn och vid svåra smärttillstånd, men jag håller med dig #4. Det verkar som om de skrivit ut fel tabletter åt mig för jag kan inte alls sova trots att jag 5 tabletter 

# 5 Vad säger din läkare? Har h*n nåt att föreslå dig?
Detta är så individuellt från person till person vad som passar.
Förmodar att Nozinan har effekt på smärta som i sin tur gör att man har lättare, eller ska ha lättare, att somna.
Själv har jag Tryptizol som gör att jag har lättare att komma till ro. De tar också en del av smärtan. Sen tar jag Propavan, som är en sömntablett.
I nödfall har jag Imovane, som är insomningstablett, att ta till. Men försöker att ta den så sällan det går. Då det kan va väldigt svårt att ta bort sån typ av medicin sen.
Men prata med din läkare om vad du ska använda. Att du går och är seg dan efter är skäl nog att få byta.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!