Hur formulera arbetsoförmåga?
Är det någon som har ett förslag på hur man kan uttrycka arbetsoförmågan hos en fibro-patient.
Igår hos doktor kom vi fram till att som FK ser saken har jag inget arbetshinder. Jag kan faktiskt göra nästan allt. Jag rör mig obehindrat (fast jag menar ju att det gör ont när jag rör mig) och jag kan utföra de flesta arbetsuppgifter enligt FK.
Jo det kan jag hålla med om. Haken är att jag bara kan göra det korta stunder, 15-20 minuter. Eller om man tänker att jag skulle orka arbeta en hel dag då skulle jag bli sängliggande minst två dagar efteråt och då är jag ju arbetsoförmögen.
Hur ska man skriva för att tydliggöra att saker jag kan utföra medför arbetshinder följande dagar?
Man måste ju vara professor i semantik och filosofi för att kunna fundera runt såna här problem.
>>>Malum domesticum<<<
Hej, önskar jag kunde hjälpa dig men sitter själv med exakt samma problem. Trodde jag skrivit ganska väl i mitt brev till FK men det verkar inte som dom ens läst det. Dom verkar stirra sig blinda på "normalt förekommande arbeten" när jag försöker få dom att svara på vilka arbeten dom menar då så bara upprepar dom denna fras typ.
Det är väldigt svårt att förklara och få folk att förstå. Säarskilt Fk och Läkaren på vårdcentralen. Det hjälps inte ur mycket man fösöker förklara.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk