Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 2430 ggr
Mamadragon
0

Äntligen utredning på allvar

Dags att ta fram champagnen, om jag haft nån, och om jag orkat dra ur korken.

Jag har äntligen efter ett helt års tjat lyckats få min läkare att skriva en remiss till Gottfriedskliniken i Mölndal.

Nä jag vet, jag blir inte frisk av det, men då kanske jag kan känna att det gjorts en GRUNDLIG undersökning av PROFFS.

Dessutom ska jag inom en månad (+-) till Rehabkliniken på Borås lasarett. Där blir jag heller inte FRISK, men förhoppningsvis kan de lära den här gamla hunden att sitta "rätt och riktigt" för att kunna fungera några år till Glad

Alla goda ting sägs vara TRE… kanska bäst o kolla lördagens lottorad oxå Cool

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

Mosaik02
0

Grattis!

jag ska oxå till Gottfries snart men jag lämnade in en självremiss orkade inte bråka med läkaren om det

hoppas mest på att få hjälp med smärtlindring och kanske nån mer diagnos

fibro
0

#0  Skrattande Hääärligt!!  Bra att bli bedömd av såna som kan och vet nåt! Det är ju viktigt för en själv att få veta hur det ligger till, och få hjälp med att veta hur man kan göra det så bra som möjligt för sig själv. Ja inte blir man frisk, men man lär sig hur hantera det på ett vettigt sätt..

Själv snurrar jag i karusellen med läkare som inte ens engagerar sig, jag har ju en del som borde utredas bättre. Men den ena skickar hit, den andra dit, istället för att göra det enda vettiga: skicka till dem som kan och vet.

Håll oss uppdaterade och lycka till nu…kram  Flört

Rita-S
0

Å underbart :D Grattis!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

spoketlaban
0

Skönt att du äntligen lyckats.

ceicli
0

Grattis! =)

Jag skickade självremiss, men det går bara om man bor i Västra Götalands län, så alla andra får tjata på sin läkare!

Mamadragon
0

Är nu sen en vecka tbx dagpatient på Rehabkliniken på Borås lasarett, sover över där de veckorna jag inte har barnen. Tämligen human personal där måste jag säga. Sjukgymnasten står som en hök över mig o hejdar mig så fort jag grimaserar, för "smärta är inte bra om man har fibro ser du, lilla vän" Kyss Men samtidigt så är min kondition så dålig att den inte ens gick att mäta !!! så jag måste verkligen ha deras hjälp med att hitta en fungerande träningsform. Och sen har jag uppenbara problem med att varva ner, så mycket handlar om vila, ligga still, avslappning, stänga av hjärnan, osv. Var lite rädd att arbetsterapin skulle bestå av korgflätning o mönstertryck, men jag får sitta och väva och arbeta med datorn Cool 

Tyvärr så fick jag inte med mig nåt internet första veckan så jag har varit lite isolerad, men nästa vecka ska det bli bättring.

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"