klåda.?
hej på er.. måste bara fråga. läste nån stans att med fibro hör klåda på kroppen o jag undrar hur många av er som upplever detta.? själv får jag en hämsk klåda på ryggen alltid när jag ska sova.
och just nu sitter jag o kliar mig på armarna..
har någon nått tips?
jag duschar me olja o smörjer alltid in mig efter dusch.. o min hud är inte torr, så de beror ej på de.
Hoppas ni mår hyffsat iaf! Tack hej.
Hej Sara !
Detta känner jag igen mig i precis, men vet inte om det hör till fibron eller inte. Jag har en leversjukdom som kan ge klåda, men är inte så sjuk så jag borde ha klåda säger läkaren. Så då återstår att skylla på fibron. Så visst det tror jag på. Jag har likadant, en otrolig klåda på ryggen när jag ska sova och en del på överarmarna.
Men har inte hittat något som dämpar klådan, där mottages tips tacksamt.
Ha en bra dag !
jag har inga klåda nånstans föruten när jag tar Citodon.. får du nån speciell medisin kanske?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#2. nej jag äter ingen medecin alls. endast ibumetin 600. men bara då o då. så min kropp är fri från kemikalier.
men de va de att jag läste någonstans, minns inte var, att kläda o fribro hörde ihop..
ingen mer än jag o kajsa-kavat som har någon form utav klåda?
Jag har faktisk aldrig hört att fibro skulle skapa mycket klåda, men jag vet jag har blivit mer kjänslig i hy själv, så det vore väl inte onormalt om man får för kjänslig hy att man även får klåda..

Ah det var här på fibro if jag hade läst de. under artikeln "vanliga symptom".

Sen är det den årstiden så i alla fall jag blir väldigt torr i hyn. Det ger en massa klåda.
Men med känslig hy så följer säkert klåda med skulle jag tro.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jo syrran har känslig hy och hon får ju klåda av vanliga tvättmedel och sköljmedel o så, hon får använda parfymfria. Jag har börjat använda det jag med egentligen utan att tänka mig om, men ajg har iaf inte haft nåt problem med klåda innan heller faktisk :)

Jag smörjer mig flitigt den här årstiden. Blir torr som fnöske i huden. O då blir det lätt klåda om jag inte smörjer.
Har testat att använda duscholja men kan inte ta det varje gång för då får jag utslag.
Visst är väl livet härligt med allt som bara kommer
?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Jodå klåda finns, får ringa Ellinor (obs skämt, för er som inte sett björn gustafsson) det e riktigt irriterande, har ätit allergimedecin, bytt tvättmedel, sköljmedel, dusch o badgrejer etc etc, men inget hjälper. Tack o lov kommer det bara i perioder, fast vilka har jag inte tänkt på. Men det kan driva en till tokerianfall. Har kliat så det blöder, åh nu börjar det bara för jag skriver om det, inbillning e det bara nu.
Tyvärr har jag inget råd att komma med.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Klåda är svårt o komma åt, tyvärr. Det verkar som det som hjälper en inte hjälper nästa osv.
Är nog bara o testa sig fram själv o se om man hittar nåt som verkar fungera.
Ha en bra dag! Mongu.

tack. alla. ja jag får väl bara fortsätta smörja mig o duscha me olja då..
Aha, det visste jag inte. Jag har besvärlig klåda på ryggen mellan skulderbladen. Det kliar på andra ställen på kroppen med, typ på överarmarna, halsen och i hårbotten.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Hittade detta, har markerat med fet o understruken text. Scrolla ner.
**Vanliga symtom vid fibromyalgi
**Värk - på många ställen eller som flyttar omkring i kroppen
Trötthet/kraftlöshet
Ofunktionell sömn; vaknar inte utvilad
Stelhetskänsla
Närminnesstörningar
Koncentrationsproblem; svårt att finna ord
Yrsel, balansproblem
Huvudvärk
Irritabilitet, humörsvängningar, "kort stubin", psykisk stresskänslighet
Domningar, stickningar
Slemhinnesymtom - ögon, mun, näsa, underliv.
Svullnadskänsla
Ljuskänslighet
Luktkänslighet
Ljudkänslighet
Feberkänsla, ibland kokande känsla i kroppen; ömsom kall-varm; svettningar
Colon irritabile symtom
Täta vattenkastningar
Hjärtrytmrubbning och/eller andningssvårigheter; tillfälligt
Illamående
_Kroppsklåda
_Vadkramper, spec. nattetid
Ofrivilliga muskelryckningar
Nedstämdhet kopplad till värkintensiteten
Dimsyn och svårigheter att fixera blicken
Kalla fingrar och tår
Infektionskänslighet, särskilt herpesvirus
Diffusa hudreaktioner
Det måste kanske betonas att en FMS patient inte har samtliga symtom i denna uppräkning - men många patienter har många av dem! Mellan patienterna varierar tyngdpunkten vad gäller de värsta symptomen: värk är det svåraste symptomet för majoriteten, men andra upplever tröttheten som mest besvärande, andra plågas mest av de neurokognitiva störningarna.
Länkar till sidan:
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
jag har klåda på händer och fötter i perioder, fler som har det? detta kan göra en galen!!

Zimba bra att du fick tag i den länken.
Det är ju precis så vi har det. Men det kvittar nog vilken medicin vi tar så nog sjutton är det klåda med i biverkningarna.
Alltid är det någon biverkning men det får man så vackert ta om man vill hålla sig på någorlunda bra smärtnivå.
Åt Tradlan efter en operation nu. Jag tror nog jag kliade bort armarna nästan och hela hårbotten. Så olika vi tål läkemedlen.
#15 jag reagerade presis likadan på tradolan, så fort den började värka fick jag ett lätt kliande på armar, ben, rygg, och i ansiktet. Riktig plågsamt, men tur man har en kar som älskar gosa rygg? 
jag har ochså klåda på rygg,armar ,ben och hårbotten. sämst är det när man ska sova urjobbigt är det. jag smörjer in varje gång när jag duchat, men det hjälper inte, har provat olika sortes lotion men jag hittar inget som hjälper riktigt. det finns en medicin som heter atarax som är mot oro, ångest och klåda, jag har inte prövat den så jag vet inte om den hjälper, den är receptbelagd så jag funderar på att fråga läkaren om jag får prova den.
Det är urjobigt att ha klåda. jag ska ochså tillägga att det har varit lungt med klådan under sommaren och började nu i höst igen.

Jag har också klåda över hela kroppen. Värst på ryggen. Kliar även i hårbotten.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier