Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1825 ggr
bluemary
0

Fibro och hus och trädgård

Nu så är det ju höst och det är bara att konsta-
tera att allt jag hade tänkt, vad gäller målning.
städa ur uthusen o s v inte blev av. Det är som
i våras. Har ett uthus som är så fullt av skräp
så det går bara inte att komma fram. Men allt som
är i de stora svarta sopsäckarna är sådant som jag
ska bränna upp (bor på landet så det är ingen granne
som störs). Nu så har jag några veckor på mig innan
den verkliga kylan kommer.

Visst är det många som säger  "ska ni verkligen bo
kvar här, borde ni inte flytta". Det har jag hört till
leda. Men det här är mitt hem. Min borg.
Vi har bott här i 20 år och det finns nog inte en
fläck som inte är renoverad (väldigt mycket är
gjort innan jag fick fibro). Ska folk klampa om-
kring här, i mitt hem, och gå omkring och stirra,
peka, kritisera o s v. Aldrig i livet.

Då så får det väl vara rörigt då. Hellre det. Men
ändå så önskar jag att en vacker fè kunde komma
hit och vifta med sitt trollspö och vips ! så är
allt skräp och annat borta.

Fler som bor på landet och känner likadant ?

linasvovvar
0

Jag bor också på landet och är väl ganska så pedant med trädgård osv.

Men har turen att ha en frisk och stark make som oftast gör det man pekar på, föräldrar och vänner brukar komma upp och hjälpa till när det behövs göras något stort.

fibro
0

Jag bor oxo på landet. Jag gör det jag orkar och klarar. Sambon tar det tunga, han har mycket att göra själv som lantbrukare. Och är det så nån klagar brukar jag säga åt denne att göra det själv..

Mamadragon
0

JAg skulle troligtvis bara bli sämre inne i stan, eftersom jag behöver mkt lugn o ro. Jag vaknar ju av minsta lilla och tänk så mycket som skulle väcka mig med grannar på alla håll o kanter Obestämd Jag blir stressad av allt folk och allergierna blir värre pga avgaserna…

Njae, jag triv bättre här, där jag får sitta i lugn o ro och lukta på blommorna Cool även ogräs kan vara väldoftande…

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

marie39
0

Näe, bo kvar på landet, jag önskar att jag kunde få göra det. Min högsta drömm är ett litet rött hus med en liten veranda nära Dalälven och en pigg hund som springer runt och lever upp tillvaron.

jag bor i stan och det är ett himmla hetsigt tempo så näe, bo kvar på landet och lyssna inte på alla andra dom är säkert bara avundsjuka.

annemaria1962
0

vi hyr hus här i ekerö. är ju så lungt o vackert här! men trädgården är ju stor! de e klart man kanske gör för mycket ibland, vilket man får "betala", med råge, allt som oftast! särskilt nu då kylan o de råa vädret tagit en stor plats!! det gör ju att ansträngningen bkir ännu mer påtaglig i hela kroppen! det är massor som inte blir klart, för att man ska säga att höststödningen är gjord! men det är bara o axeptera! det går inte, jag orkar inte med allt. får ibland höra lite spydiga kommentarer av våra "goa" grannar! men de e bara o bita ihop! hjälper inte o försöka förklara för någon som egentligen inte bryr sig!! utan bara vill göra sig märkvärdig…inte kul, men sådana granna är ju inte precis ovanliga heller….. Obestämd