Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 2682 ggr
[Jeremina]
0

Dercum

Jag har frågat tidigare men frågar igen om jag ska skriva lite om Morbus Dercum som kan förväxlas av läkare till att vara fibromyalgi?

Jag har denna "fettvävsreumatism" och blivit fettsugen 3 gånger med bra resultat för min smärta och värk.

Det finns ingen sajt om Dercum så jag frågar om det är okej och finns något intresse?

Någon av er kan ha Dercum men ni tror att ni har fibro!

fibro
0

Skrattande Jag tycker det vore bra med en Dercum-tråd/sajt.

Som du säger kan Dercum lätt förväxlas med FM, och har man det ena får man ofta det andra har jag förstått. Dercum är ju en sjukdom många inte vet om, det vore bra att lyfta fram den…

Jag misstänkte länge att jag har Dercum, men det avfärda läkaren direkt, hon visste inte ens vad det är. Så jag fick stämpeln FM.

Jag vet inte längre, får se vad vidare utredningar ger med andra läkare inblandade…

Så JA från mig till en Dercum-tråd/sajt.

Rita-S
0

Sen har jag ju faktisk skrivit en egen artikel om Dercum.. :) Det var en av dom första artiklar, just för att det så ofta förväxlas av läkarna.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
0

#2   Förvånad Men tyvärr har det kanske "fallit och glömts bort" nånstans..

Och en artikel gör ingen diskussion….Ämnet måste ju synas frekvent om det ska bli nåt..lr?

Rita-S
0

#3 Men det är upp till er som medlemmar vad ni diskuterar och när. Det är inte jag som formar forumet bara för att jag är värd, det är det alla medlemmar som gör. Artikeln är inte bara nånting man läser men även nåt man kan diskutera, då det går att posta kommentarer till alla artiklar, och sen står det ju er fritt att diskutera det ni vill föruten nån artikel med. Och artikler är mitt sätt att medela information jag hittat samt även starta diskutioner.

Tyvärr är det inte möiligt att ha artiklar liggande på första sidan hela tiden, det är plats till 3 artikler på "topp 3", och alla andra artiklar ligger i kronologisk räckefölge efter när dom blev publicerat. Därav har vi en egen länk till "artiklar" på svarta linjen, så man kan se vad som finns enbart av artiklar utan att "störast" av tråderna som diskuterast i själva forumet exempelvis..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

fibro
0

#4  Förvånad Hoppsan då..

[Jeremina]
0

Rita-S…Okej….låter bli då! Sorry!Obestämd

Rita-S
0

#6 men när sa jag du skulle låta bli..? Jag bara påminnde om att det även finns en artikel? Gråter

[Jeremina]
0

#7 Missförstod….Flört

[Tassy]
0

#3 En artikel kan mycket väl ge både en lång och givande diskussion Glad

Rita var bara snäll och tipsade om en artikel om ämnet, varför är ni så snorkiga emot henne när hon försöker vara hjälpsam?

fibro
0

#9 Vaddå snorkiga??? Klart en artikel startar diskussion…Men man ska ju hitta artikeln oxo..

Så…var finns den artikeln??

Det vore bra med en sökfunktion på sajterna..Bara skriva i vad man söker för nåt.. En ide´bara..

nim2
0

#10   Det finns en sådan funktion, ovanför inläggen finns en ruta som heter "sök på sajten". Klicka där så kommer en sökruta upp. Ibland kanske man måste söka med olika ord, men jag hittade artikeln Glad.

[Jeremina]
0

#11 Se där den som söker finner…Glad

fibro
0

Förvånad Jamen oj, där fanns den ju, hääärligt  Skrattande

Då kan alla bli vänner igen med en gruppkram nudå,

KRAM från mig Kyss

[Jeremina]
0

#13 Gruppkram är fint…kraaam Glad

[Tassy]
0

haha, kram på dig Fibro, jag menade inget illa det lät bara lite lustigt, jag kom inte på nåt bättre att förklara med än snorkigt, så det får ni leva med Tungan ute

[Jeremina]
0

#15 Och vi överlever nog det..hihi Tungan ute

fibro
0

#15 Det är lugn, jag överlever..

Jag mena ju absolut inte heller nåt illa med min/mina kommentarer. Gjorde bara min åsikt hörd och som så ofta blir det missuppfattat…

[Jeremina]
0

#17 Missuppfattade blir vi lite då och då….Obestämd