Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2353 ggr
bluemary
2009-10-01 10:38
0

Hatar morgnar

Kanske inte alltför uppmuntrande inlägg precis….
Ligger nu i sängen med datorn och stånkar och
stönar och bara undrar, hur ska jag orka. Jag vill
inte gå upp,  bara dra täcket över huvudet och
somna så att jag slipper smärtan. Och se denna
röra som jag aldrig lyckas reda upp. Har som väl är
inga måsten idag. Undrar varför morgnarna är så
oerhört kämpiga, varför man känner detta obehag
inför tillvaron så fort man vaknar. Lovar mig själv
varje kväll att dra ner på allt smärtstillande men
det löftet vet jag redan nu att jag kommer att bryta.
Hur är det med er när ni vaknar ?

fibro
2009-10-01 10:48
0

"God" Morgon…

För mig är morgnarna en lång seg pin. Kan ta flera timmar innan leder och muskler "mjuknat" så jag kan röra mig någorlunda..Stel och ostadig, sätta fötterna på golvet oah ställa mig upp är aoooajajaj…

Har tidigare varit väldigt positiv ändå, men just nu har situstionen satt sig i skallen, känner mig skitdeppig, faktiskt. Har iiingen lust att gå upp alls, vill iiingenting alls..Varför ens gå upp till ännu en jä**la dag med värk och stelhet..

Mosaik02
2009-10-01 17:20
0

"go morgon"

jag hatar oxå mornar överallt annat för mig är det oxå så himla jobbigt att varje morgon vakna och ha mer ont och vara tröttare än när jag gick o la mig

då jag har barn så måste jag upp på morgonen o fixa det som behövs men sen om jag har en skitdag så går jag o lägger mig igen o vilar sover några timmar till och sedan tar det lugnt

jag mår som bäst av att dom dagarna då jag mår som sämst har mest ont och så vidare då skiter jag i princip allt och bara tar det lugnt samlar krafter för nästa dag om förhoppningsvis är bättre

Linn
2009-10-02 01:28
0

Mornarna ja… huwaligen. Kommer inte upp… Snoozar tills jag bara har 5-10 minuter på mig att hinna till bussen eller att hinna ta bilen till tåget. jag som alltid var så morgonpigg förut… jag kommer verkligen inte upp längre…

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

illernettan
2009-10-02 06:52
0

Jaaa, vad ska jag säga. Ännu en natt då jag inte har kunnat sova tills jag vaknat av mig själv. Den här morgonen gick jag upp istället för att försöka somna om. Så, nu har jag druckit dagens första kopp te och sitter framför datorn och försöker få saker gjorda.

Vad som väcker mig har jag ingen aning om. Dom mornar jag lyckas sova tills jag vaknar har jag ändå svårt att motivera mig till att gå upp. Ligger gärna kvar och peppar mig själv. Min värk är konstant så den gör varken till eller från. Just nu är jag inne i en bra period, så länge den nu varar.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Mamadragon
2009-10-02 12:59
0

Peppar peppar, jag har sovit tre nätter i rad. Fick Saroten utskrivet för sömnen. Och den verkar funka. Är bara lite tung i huvudet på morgonen nu jämfört med jättetung när jag åt Apodorm. Sen är det tydligen ett perfekt väder ute för mig idag. Iskallt, men solsken. Dvs högtryck, med hög klar kall luft. Behöver bara elda lite i kaminen så jag inte stelnar till av kylan istället Obestämd 

Men därmed inte sagt att jag gillar morgnar. Jag har förstört ett antal väckarklockor i mitt liv.  Är värsta nattmänniskan som har jättesvårt att komma isäng, varva ner o somna. Sen ligger man som en säck pototatis på morgonen och kan inte röra sig och undrar VARFÖR man inte lyder doktorn och går o lägger sig vid 10… Nä, jag hoppas att Saroten'en fortsätter att visa sig bra för mig så jag får min nattsömn

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

fibro
2009-10-02 13:26
0

Gråter Jag har just kravlat ur sängen…Vaknade 3 ggr av värk inatt, kände ingen motivation att stiga upp alls. Väl uppe försöker jag förflytta den stela hyddan och känner att: jaha, det blir en SÅN dag..Överjävulskt ont i muskler, leder och rygg…

Ingen bra morgon idag, näpp…

Men nu måste jag börja tänka positivt igen - försöka komma igång och kämpa för kortare väntetider till rehab o allt…Orka…

Mosaik02
2009-10-02 19:18
0

angående svårt att komma upp på morgonen så har jag äntligen hittat något som funkar

en alldeles egen soluppgång varje morgon det är oerhört skönt att långsamt vakna av att det blir ljusare i rummet tyvärr funkar den inte lika bra på sommaren då det är ljust även på morgonen

http://www.coolstuff.se/Sunrise_System_Gryningssimulator_200

klockan är rätt dyr men kan va värt o testa speciellt nu när vintern är i antågande

Mamadragon
2009-10-03 14:41
0

Jotack, själva "solljuset" funkade bra. Men det gick ju även att ställa in fågelkvitter på den… Fint tänkte jag, mysigt att vakna upp till naturens läten, fräschare kan det ju inte gärna bli.

VAknar nästa morgon med en enda tanke: "Vad i *BIIIIP* är det för en *BIIIP* fågel som inte kan hålla sin för*-biiiip*e näbb, utan måste sitta utanför just mitt fönster!!!!!" Hann upp och slita upp fönstret innan jag kom på att det var väckarklockanSkäms

Det fick bli vanlig ringsignal på den därefter…..

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

linasvovvar
2009-10-05 11:27
0

Jag tycker mornarna kan vara helt ok bara jag får ta allting i min takt, när jag börjar jobba kl 07 så måste jag upp redan vid 5 för att hinna vakna i min takt. Tar evigheter på mig att ät frukost osv men när man väl ska i väg så är man hyffsat pigg för då har man ju varit uppe 2 timmar redan