Läkarna sa att....
Som ni vet var jag på MR för ryggen. Fick ju svaret av min sjukgymn förra veckan som jag skrivit om. Så har jag nu varit hos läkarna nu och så här blev det:
1. Företagsläkaren: Det här är ju ingenting, inen nervpåverkan! Precis som tippat skyllde hon allt på fibron. Nu påstog hon t.o.m att ryggbesvären är sekundära från fibron..
2. Fam.läkaren: Mycket förslitningar, diskbråck, spondylos och fasettledsartros, men ingen nervrotspåverkan. Han var inte helt nöjd, då jag tappar känsel och domnar i benen så jag ramlar. Så han skicka remiss på EMG för att se om nån nerv är i kläm. Och detta har inget med fibron att göra, tvärtom är fibron kommen från ryggbesvären! Äntligen en läkare som inte skyller precis allt på fibron.
Så nu väntar jag på nya tider för fler utredningar..Skönt att nåt är på gång i alla fall.
Jag blir så less på detta med att allt skylls på fibron.
Även vi kan få andra sjukdomar men det är som om vi
har fått en jättestämpel i pannan med ordet fibromyalgi
och den gör att alla andra sjukdomar existerar inte.
Som sagt, skönt att något är på gång för dig fibro och
hoppas att du inte får vänta för länge. Otäckt att du
ramlar av besvären. Har du någon där hemma som du
kan få hjälp av ?
#1 Visst är det skit att allt ska skyllas på fibro…som du säger, vi har en stämpel i pannan och kan inte ha andra sjukdomar, allt annat vi känner hör till fibro…
Just nu är jag så skitless, orkar inte bry mig om nånting…Alla dessa väntetider överallt…Det känns stressande då dagarna med sjukpenning sinar på och jag har ens inte kommit till rehab ännu…
Ja, det är läskigt då benen viker sig och jag bara ramlar ihop i en hög…Min sambo jobbar så jag är mestadels ensam, vilket inte är så bra. Är han hemma så hjälper han till jättemycket, jag kan absolut inte klaga på honom, tvärtom.Vi bor på landet oxo, så ska jag göra nåt måste jag köra bil vilket inte funkar vidare bra just nu…så jag känner mig låst nu och deppar…
Men det vänder väl…hoppas jag…