Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2448 ggr
fibro
0

Nu vet jag...

Okeii…tillbaka från sjukgymnasten…

MR-svaret lyder: Lilla bråcket i bröstryggen som tidigare. Men nu finns ett till litet bråck i länden+facettledsartros…Och spondylos i bröstryggen. En massa förslitningar i ryggraden oxo. Fibron har jag fått sekundärt från detta gissar han.

Alltså är jag en tant med massa artroser…Förvånad

Sjukgymnasten sa att jag måste få tid till reumatolog nu. Så det är bara till att tjata på läkarn nästa vecka, får höra om han säger samma sak om svaret då.

Nu vet jag i alla fall liiite…Inte konstigt det gör ont…

kajsa-kavat
0

Fy vad tråkigt för dig med detta besked, men samtidigt är det väl skönt att få veta vad som orsakar dina smärtor och se om det kanske går att göra något åt. Jag önskar dig lycka till med den fortsatta utredningen/behandlingen, och hoppas du får den smärtlindring du så väl behöver.

kram

mongu
0

Inget roligt besked Fibro. Känner igen detta svar en aning.

Har också artros i smålederna i ryggen. Sen har jag gränsfall till lumbal spinal stenos.

Usch du att behöva ha en sjukdom som utlösts av en annnan. Där är vi också "systrar" och jag vet att det är jobbigt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

fibro
0

Tack hörrni  Flört .

Ja, nu har det sjunkit in lite och jag känner mig lite lessen…Måste börja acceptera situationen ordentligt nu, jag blir inte friskare av att vägra inse fakta.

Men jag är glad att veta vad det rör sig om i alla fall. Bara vänta på vidare utredning och behandling, jäpp…

Man måste ändå vidare…

Tack för att ni finns här ;)

Ha en trevlig kväll.

TjockaBerta
0

Om man har det du beskriver ovan är det då bra att gå till sjukgymnast som trycker och trycker här och där?

Jag undrar för att läkarna nekar mig röntgen och hävdar att även om det är diskbråck gör det ingen skillnad för man behandlar inte det. bråcket alltså.

Medan jag menar att om man har bråck eller artroser så bör man kanske inte manipulera så våldsamt hela tiden. Det kan vara bra att se om smärtan har någon fysisk förklaring.

Blev min fråga begriplig nu?

>>>Malum domesticum<<<

fibro
0

#4 Javisst, jag förstår.

Min sjukgymnast drog in all "behandling" hos honom igår, till och med bassängträningen.

Han visste ju inte heller att det var såhär förrän han fått svaret han heller. Så nu kan och vill han inte hjälpa mig med något alls, förrän jag fått en ordentlig utredning just för att inte göra mer skada.

Jag har oxo hört att det inte blir bättre av sjukgymnastik vid bråck..Min sjukgymn har inte klämt och masserat, jag har fått värmebehandling bara…och bassängträning, vilket absolut inte hjälpt. Det har ju bara varit skönt för fibron…

TjockaBerta
0

Det måste kännas skönt för dig att VETA. Jag menar; man behöver inte lägga skuld på sig själv för att man inte träningen ger resultat osv. Vården är ju snabb på att hitta fel hos den som har ont när de inte kan hjälpa till.

Bra att sjukgymnasten vet och förstår att han ska ta det lugnt med dig.

Jag vill också veta OM det är något fel på min rygg. Jag är så inflamerad ibland så att det inte går att behandla men röntgen tycker man är onödigt.

>>>Malum domesticum<<<

fibro
0

#6 Ja, jag måste säga att det känns jätteskönt att VETA varför det blivit så mycket mera värk! Därmed förstog oxo sjukgymnasten varför jag inte blev bättre av allt han försökte göra. Ibland kändes det som att han inte riktigt trodde på mig, men nu gör han verkligen det.

Även andra som tvivlat får sig en näsknäpp nu. Så trots det jobbiga svaret, känns det oerhört bra.

Det där blir jag så förbaskad på! Min syster har oxo jättebesvär med sin rygg, det liknar mina besvär. Men hennes läkare vill inte ge henne röntgen för att det är dyrt!!

Det är ju skamligt att folk inte kan få sina undersökningar, alla vill ju veta vad som är fel! Att bara gå och dra på det gör ju att man blir sämre och det blir ännu svårare hitta en behandling sen.

Paddiz
0

Så jobbigt för dig - men på samma gång är det skönt för dig att få veta vad du felar. Hoppas att du får reda på mer när du har varit hos reumatologen.

Kramisar Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

TjockaBerta
0

Varför kan jag inte lära mig att stava till "inflammation"? Ständigt samma fel.

Glad

>>>Malum domesticum<<<

chalita
0

Hej Fibro

Jag har läst om dig och ditt problem i ryggen.

Jag har varit hos läkare i måndags angående min värk i hela ryggen jag kan ej sitt eller ligga förän det gör ont i hela ryggen.

jag sa till Läkaren att jag vill ha en röntgen på min rygg för att på natten kan jag ej sova eller vända mig i sängen sådan kraftig värk har jag.

Jag ska få svar ifrån läkaren om dem ska röntga min rygg hon skulle tänka på det.

Läkaren sa at  jag har inflammation i hela ryggen i muskelfästet.

Ha de bra mvh ChalitaGlad

fibro
0

"10  Jag har väntat sen januari på att få denna röntgen, det var till slut min sjukgymnast som begärde den. Annars hade jag nog fått tjata ännu längre..Likadant var det år 2004, då tjatade jag nästan ett år och det var då det första bråcket hittades när jag väl fick röntgen…

Så jädra dåligt att inte folk får sina utredningar ordentligt direkt.

Jag har oxo jättesvårt med det mesta, sitta, ligga, gå och stå är en pina..Gå långa sträckor känns bara så hemskt. Jag vet inte hur jag ska vara för att det ska kännas "skapligt"…

Men seg och envis är jag, jag bara ska göra en massa..men inser nu att det kanske är bäst att ta det lugnare.

Inflammation i ryggen är ganska självklart när nåt är trasigt…Hoppas du får en röntgen nu.

Kram Flört