Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1815 ggr
Mamadragon
0

OT. allergi mot mataffärer

Så fort jag går in i en mataffär så får jag ont i ryggen. Ju större affär desto mer ryggvärk. Måste ju bara vara allergi eller hur Obestämd 

*obs, lite lätt ironi*

Men usch vad jag avskyr att behöva gå o handla mat. Men skickar jag nån annan så blir det ju bara fel…

Tänk om det fanns en virtuell mataffär. Gå runt där som i ett dataspel och klicka på det man vill ha och så ringer det på dörren 30 minuter senare och kassarna står där utanför dörren….

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

Rita-S
0

#0 känner jag till. Det är nog golvet, det är ju gjord på särskilda material och av en hårdhet för att stå emot tunga trallar, massor av folk som går, ständig tvätt och allt. Jag får ont av affärsgolv jag med, omedelbart närtan…
I Norge fanns det ett pilotprojekt med mataffär på nät, stick inn, plocka i korg, ställa inn när du ville ha leveransen, sen få maten hem på dörren och betala för frakten. Visst innebär det att spontan shopping för nåt man har glömt får man ändå sköta själv, och att det kostar mer än att gå i affären själv, men det fanns ju. Men det blev ingen hit. Var ju typ 10 år sen. Kom det nu kanske många skulle använda det. Tänk, på morgonen, bestämma vad man skal ha, leverans nånstans efter man kommit hem med ungarna från dagis, släppa ta med kanske trötta griniga ungar i affären…

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Chestnut
0

Finns en onlineaffär! Såg igår på tv reklam om denne så håller på och kikar runt just nu. Tyvärr verkar de inte leverera överallt men det är kanske värt att kolla upp? Länk dit :)

Med vänliga hälsningar
Chess

TjockaBerta
0

Det är nästan så jag slutat att åka och storhandla. Utbudet gör mig så trött. Det är för mycket att välja på.

Nu handlar jag lite dyrare på min lilla affär på gångavstånd men jag spar ju in bensinkostnaden och slipper köra 2-3 mil för att handla "billigt".

Inte heller behöver jag släpa massor av tunga kassar på en gång utan bär hem en i taget.

>>>Malum domesticum<<<

voranna
0

Ja,fy för mataffärer.Det gör mej skogstokig!Brukar bli helt slut i både kropp och själ och måste lägga mej när jag kommer hem.

ICA butiken här,stormarknaden,har så att det går att ringa in sin nota och få hem varorna på em om man ringer vid nio när de öppnar.Det kostar visserligen 75 kr,men det kan det vara värt ibland.Men det måste ju vara flera varor,inte bara limpa och ost liksom men det vill man ju inte betala extra för heller.

Jag trodde först oxå att dom kommer att välja bara de dyraste varorna,misstänksam som jag är hihi,men det gjorde dom faktiskt inte.De föreslår till och med extrapriser för veckan i telefon.Jag har använt mej av det i veckan då jag legat i flunsan,och det gick jättebra!Då jag bor i en liten ort så kanske det är lättare,jag vet inte.Men tycker man det är värt det går det ju att kolla.

Mamadragon
0

hmm jag vet ju att ICA affären i närmsta stora stad har hemkörning, men undrar om de kör så långt som 17 km Obestämd

TjockaBerta
0

Följ länken nedan. Jag tror man kan fylla i sitt postnummer någonstans för att se om man hör till något av deras distrikt.

http://www.mataffaren.se/

>>>Malum domesticum<<<

Rita-S
0

#6 det är den #2 länkar till redan :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

belindas
0

Känner precis samma sak, blir jättedålig. Men jag tror att
eftersom vi är så känsliga så klarar vi inte alla dessa energier
som finns p g a så otroliga människor inom samma tak.

Mamadragon
0

mycket människor, mycket intryck och mycket ljud, och dessutom något småstressad jämt när man åker o handlar - ingen bra kombo

mayolica
0

Jag mår oxå dåligt i stora affärer,det går bra att handla i mindre affärer men i stora köpcentrum behöver jag inte vara lång stund för att få ont och må dåligt. Tror inte att det bara beror på golven för min del,utan även att miljön med all el och strålning är en bidragande orsak.

~ mayolica ~