Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1182 ggr
nim2
0

Ett litet tips

Jag väntar nu på en utredning på smärtrehab för min läkare vill ha en andra åsikt om vad jag kan lida av. Eftersom jag hamnar i kläm med fk så hade vi ett möte och där kom vi överrens om att jag skulle skriva en dagbok över min värk och hur min kropp reagerar på arbetsträningen och vad jag gör hemma.

Det tror jag är en superidé överlag när man ska söka sjukersättning m m för man kommer ju aldrig ihåg hur det varit och då kan man glömma saker som kanske är superviktigt att föra fram. Man ska också komma ihåg att skriva om varför man inte orkat arbetsträna el dyl väldigt konkret, vad det är som inte fungerar i kroppen m m. Det är sådant som fk tittar på.

Kom ihåg att det inte är diagnosen eller sjukdomen i sig fk tar hänsyn till utan vilken grad av arbete du ska kunna klara. Gäller då att även läkaren är noga med att skriva i sjukintyg VARFÖR och vad dina begränsningar har för verkan på ditt jobb och liv.

Min handläggare sa att idag skulle jag aldrig blivit beviljad sjukersättning på de underlag som hon sett, turligt nog har jag ej tidsbegränsad sådan på 50%. Vill bara tillägga att jag har en human handläggare och en superarbetsgivare.

fibro
0

Jag adopterar detta tips  Skrattande Flört