Ingen smärtrehab
Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg - antagligen bara gnälla av mig. Den som inte orkar läsa gnäll kan sluta läsa nu.
Det är längesedan jag skrev här men jag har inte haft ork då min värk är hemsk. Har i snart tolv veckor jobbat på viktminskning och jag får mer värk när jag tränar. Handläggaren på FK säger att det bara är i början värken är som värst. Har minskat 14.5 kg och det är åtminstone positivt.
I början av juli skickade min läkare en remiss till Smärtrehab i Ängelholm och jag har gått och väntat på att få besked från dom. Igår fick jag ett brev från min läkare där han berättar att han fått svar från Ängelholm. De har ingen möjlighet att ta in mig då jag fick ett utlåtande från Smärtrehab i Helsingborg i oktober 2008 och de gör en bedömning att jag saknar arbetsförmåga. Smärtrehab i Ängelholm litar på Smärtrehab i Helsingborg och tar in någon som behöver platsen bättre.
Jag ringde till handläggaren på FK och hon anser att jag brutit handlingsplanen som FK lagt upp och de kommer nu att ta ett beslut om de ska dra in sjukersättningen omedelbart eller om jag ska få ha kvar den till den 30 september 2010 som planerat. När jag sa till henne att det inte är mitt fel att jag inte får gå på Smärtrehab så sa hon att det ändå är jag som brutit handlingsplanen. Att jag inte kan gå i Helsingborg som planerat beror på att de fick lägga ner verksamheten och då hänvisades jag till Ängelholm.
Ska kanske tillägga att när det började pratas om Smärtrehab så valde jag Ängelholm men FK tyckte att Helsingborg var bättre. Ibland blir det inte som FK vill =O)
Ha en skön dag
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Hej Yvette.
Gnäll du bara vännen, vi lyssnar!
Jättestrongt att ha gått ner så mycket i vikt, imponerande :)
Vaddå, har den där handläggaren egna erfarenheter av värken eller vad dillar hon om?? Har hon själv varit i din situation så hon vet vad hon snackar om?? Knappast!! I så fall skulle hon veta bättre…
Det du nu skriver gör mig så j***la förb***ad!! Hon kan väl fötusan inte bara dra in ersättningen så där!! Du har ju relativt nyligen varit på smärtrehab…DU har inte brutit planen…
Detta måste du ju kunna överklaga nånstans omgående, så här får det inte gå till!! Jag är så upprörd så jag vet inte vad…
Ha det bäst Yvette.
Kram

TACK, fibro för dina ord.
Visserligen är värken fruktansvärd nu när jag tränar men jag känner att mina knä mår bättre. Sist jag pratade med hanläggaren föreslog hon en magsäcksoperation - för det går snabbare att gå ner. Igår påtalade jag att jag nu tränat i tolv veckor och att jag fortfarande blir sämre och hon sa återigen - "Det är bara nu i början". Hur länge ska jag hålla på för att det ska sluta vara början?
Handläggaren anser att jag brutit planen då jag bara har varit på bedömning på Smärtrehab i Helsingborg - jag har inte fått någon behandling. De ville att jag skulle börja med att gå hos sjukgymnast i Klippan då jag var för dålig för att åka till Helsingborg varje dag i fjorton dagar. Att jag skulle börja på Smärtrehab i Hbg nu i september är för att FK gjort bedömningen att jag klarar av det.
Till och med FKs förtroendeläkare skriver i sin rapport att jag inte har någon arbetsförmåga och när jag säger det så menar de på att han aldrig träffat mig. Inte kan det väl vara mitt fel att han inte vill träffa mig. Vad hade han sagt om han fått undersöka mig? Nu har han gått efter rapport från läkare, Smärtrehab, PILA-projekt. Alla säger likadant - jag har ingen arbetsförmåga.
Jag ska beställa en tid hos min läkare - han berättade sist att de har en som är anställd för att hjälpa sjuka mot FK. Denna person har jobbat på FK och kan alla knepen =O)
Nej, nu ska jag krypa ner under täcket en stund - måste vila.
Kram Yvette
Kramar till Paddiz 
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
Jag hoppas verkligen att du orkar kriga mot FK. Här hejas du på
.
Styrkekramar skickas via cyberspace…….
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Inte ska väl handläggaren på FK komma med medicinska råd om operationer och träning. Jag tror din handläggare helt missuppfattat sin roll.
Ring hennes chef och fråga vilka arbetsuppgifter hon egentligen har och vilken medicinsk utbildning hon har som ställer andra diagnoser än FKs läkare.
Har handläggaren träffat dig?
Hon måste verkligen vara en riktig höjdare!
Hoppas du får rätt hjälp hos din läkare.
>>>Malum domesticum<<<
#5 Eller hur, jag tycker oxo detta är märkligt…
Vanligen hör man ju att det är tvärtom, att FK:s läkare ger avslag utan att denne träffat patienten…Här är det handläggaren på FK som nobbar och går emot sina egna läkare som ska bedöma och har bedömt att arbetsförmåga inte finns…
Denna handläggare tycks vilja ha mer "makt" än hon har.
Helt jädra knäppt…
Stå på dig Yvette! Kram

TACK för alla era kramar och ord - de behövs.
Handläggaren och jag träffas med ett par månaders mellanrum. Hon sitter och talar om för mig vad jag ska göra och hur min värk kommer att försvinna om jag bara gör som FK säger.
Har pratat med hennes chef och denna har full förtroende för handläggaren. Handläggarna gör bara sina jobb. Jag ifrågasatte varför vi sjuka ska gå till läkaren när FKs handläggare sitter med den medicinska kompetens som de gör. Chefen sa att handläggarna inte har någon medicinsk kompetens men att de som människor kan göra bedömningar. Jag berättade för henne om mina viktproblem och att min läkare anser att en magsäcksoperation är fel när jag har Fibromyalgi men att handläggaren anser att då får jag betala den själv för en STOR viktminskning kommer att göra mig frisk. Chefen sa att det är handläggarens bedömning. Denna sa oxå att FK har fått sina order från högre ort och då är det dom vi ska klaga till.
Jag har gått till högre ort med detta men de ringer aldrig tillbaka.
Nej, nu ska jag krypa ner under täcket och se om Exodus vill kela en stund. Ska kanske tala om att Exodus inte är min gubbe - det är sonens katt och han tycker om att kela =O) Ja, katten alltså - inte sonen =O)
Ha en skön dag alla vänner.
Kram Yvette

Så f-kassan får ge medicinska råd i hälsosyfter förr kallades det kvacksalveri o var väl rätt förbjudet
.
F-kassan har helt klart missat sin roll i samhället, stå på dig!!!!!

Hej Paddiz
Först ett stort grattis till viktnergången.Har själv blivit av med en del kilon och det är skönt, men jag skulle aldrig orka träna för då skulle jag få så ont att jag inte kom ur sängen.
Den handläggare du har verkar inte riktigt klok.Jag har förstått att de flesta har problem med sina handläggare ,då måste jag ju säga att jag får vara tacksam för den jag hade för hon var mycket omtänksam undrade om jag kunde klara mig om jag fick sjukpension så jag skulle slippa dessa eviga intyg som skulle skrivas och bedömas.
Det är väl snart dags att plus och Sverker Olofsson får i uppdrag att kolla upp FK och deras hantering av människor eller varför inte uppdrag granskning så andra kan få upp ögonen för hur sjuka människor blir behandlade.
Hoppas nu att det ordnar sig för dig.Kan du inte be att få en annan handläggare för den du har verkar ju inte bry sig om dig utan är bara intresserad av att få visa upp vilken makt hon har i sin position som handläggare.
//Kram Sylvia

Paddiz!
Har du försökt att få byta till en annan handläggare? För den du har är inte alls rätt för dig. Inte bra för dig heller.
Handläggaren ska inte säga vad som är vad ang. medicinska saker. Det har dom ingen utbildning för.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

ophelia: TACK för ditt grattis. Kan berätta för dig att träningen gör att sängen är min bästa vän - men jag känner att jag måste ner i vikt. Varje kilo är en seger.
Min förra handläggare var mänsklig och det var väl därför hon inte fick sitta kvar som handläggare. Tyvärr får jag inte byta handläggare då hon är den som har Klippan på sin lott.
Synd att du inte ställer ut Gangstern. Hade varit roligt att träffas igen. Den 3 oktober hoppas vi på att både Lillegutt och Deliza blir Supreme Premier i Hässleholm. Ja, även Vanze (syrrans katt) kan bli SP. Ska bli roligt att pappa med son och dotter tar titel på samma utställning.
mongu: Som jag skrev till ophelia så har jag försökt att byta till en annan handläggare men då "min" är den som har Klippan. Jag ska ta kontakt med min läkare - kanske kan han hjälpa mig.
Ha en skön dag.
Kram Yvette

#11 Har ni bara en handläggare för hela Klippan?Det kan ju inte vara bra.Har för mig att man ska ha rätt att få välja om inte personkemin stämmer.Hoppas du kan få hjälp av din läkare måste vara jättejobbigt att vara utlämnad åt en person som bara lägger krokben.
Ja jag har saknat utställningarna i år.Men det har varit så mycket annat dessutom så har jag väntat på att "gangstern" skulle färga ut ögonen bättre men det verkar inte bli så.Så att kastrera honom var ju rätt trots allt.
Lycka till i Hässleholm med alla kisarna.Så ses vi nog till nästa år igen
Kram Sylvia