Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3655 ggr
millan62
2009-09-09 12:04
1

Magnetbehandling

Nu har jag läst en artikel om behandling med magnetprodukter.Enligt den ska Fibromyalgi och ledförslitningar lindras avsevärt!Själv är jag väääldigt skeptiskt.Antagligen är det bara någon som vill försöka tjäna pengar på andras bekostnad.Eller vad tror ni…?

http://www.magneticshop.se/info.asp?text=5

bluemary
2009-09-10 15:50
0

Hej ! Jag har själv försökt detta för en tid sedan i form av armband, skoinlägg och även provat madrass en tid men det hade ingen som helst effekt. Jag för min del tror att det är bluff. Har sett att
det är kataloger där de säljer allt möjligt finns erbjudanden om
olika former av magneter. Och då kan man ju undra.. Men på
mig så hade det ingen som helst effekt.

[tantleen]
2009-09-11 00:18
0

Jag har en magnetdyna som heter Nikken (kenko seat),det är helt underbar när det gäller ryggvärk.

Har haft den i många år och kan inte vara utan den,har med den när jag reser bort,eller om jag ska sitta mycket tex.lång bilfärd.

Har också prövat armband och halsband men det fungerade inte på mig.

Mamadragon
2009-09-11 12:48
0

Jo det finns många mer eller mindre suspekta och ibland fungerande alternativbehandlingar. Vi har en dam som pysslar med aromaterapi här där jag bor och de tjatar såååå att jag ska gå dit för de har ju blivit sååå hjälpta av det. Jo det kanske är avslappnande o skönt att få bli masserad med väldoftande oljor medan det brinner doftljus i rummet osv, men för det första är det inte gratis utan tämligen dyrt. För det andra tål jag inte starka dofter så jag skulle bli tvungen att ha klämma för näsan och då blir det helt plötsligt vanlig massage…som jag får gratis på företagshälsan Glad Annars fungerar det uppenbarligen på en del, en av mina vänner har blivit friskförklarad av sig själv nu.  Efter år av oförklarligt smärta och 100% sjukskrivning är hon tbx på heltid i sitt gamla jobb Förvånad

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

bluemary
2009-09-16 01:42
0

Jo, nog undrar man….Men det gladde mig oerhört att en av
dina vänner blev hjälpt ! Jag har själv kronisk smärta i hela
kroppen. Så testa sig fram, hur tokigt det än verkar vara,
kanske är det bästa, man vet aldrig !