Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1259 ggr
sommarblomman
0

Rehabiliterings behandlingar

Har ni haft rehabiliteringsbehandlingar ex sjukgymnastik?
Vilka behandlingar har ni fått testa?

Virvla-
0

Hej! Jag fick gå till en sjukgymnast 3 ggr.Sen tyckte hon att jag kunde göra övningarna hemma…. Och det blir ju sällan av. Det är nog lättare om någon stöttar och pushar lite.

sommarblomman
0

själv har jag haft rehabilitering sjukgymnastik 7 år i sträck……trots att jag inte blir bättre. Mina läkare tycker att det får räcka, men F.Kassan menade att jag skulle fortsätta medd den behandlingen ändå Förvånad

mongu
0

Att ha möjlighet att få fortsätta med sjukgymnastik är guld värt. För även om man inte blir bättre så kan det faktiskt va det som gör att man inte blir ännu sämre.

Att man ändå kan bibehålla den förmåga man har kvar.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

shareza
0

jag har basängträning på reuma-sjukhuset spenshult,när jag orkar detta,och får du själv bestämma så är det jätte-bra…är man medlem i reumatikerförbundet så ordnar dom med buss o resa för tex bassängträning,som för min del är det bästa,,får även masage dom gånger min hud går att vidröra

fibro
0

Jag går oxo på bassängträning 2 ggr/veckan. Det är egentligen för ryggbesvär, men känns ljuvligt mot fibron…

sommarblomman
0

jag har inte blivit det minsta bättre av sjukgymnastik. När jag gjort längre pauser i min behandling så har jag mått mycket bättre. ändå måste jag enligt F.Kassan fortsätta med sjukgymnastik…….
Och jag gör snällt som de säger Glad

fibro
0

#6 Jaadu…vi kan inte annat göra tyvärr ju än stilla lyda…vägrar vi förlorar vi eventuella ersättningar…

Det suuuger Skrikandes