Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 3044 ggr
alphinna
0

Vid vilket väder mår du bäst?

Jag för min del vill inte ha varmt. Bästa vädret ute är när man är tvungen att sätta på sig en tröja för att inte frysa. När det blir bortåt 25 grader varmt så mår jag inte alls bra. Jag får mera ont och en del symtom dyker upp som jag inte har annars.

Vintern gillar jag *nickar bestämt* och mina hundar med.

linasvovvar
0

Jag tycker att alla årstider har sin tjusning, men jag mår sämre om det växlar för fort i väderleken, blåsten är också riktigt hemsk. Alldeles för stark sol ger mig ofta huvudvärk. Men annars älskar jag som sagt alla årstider.

mongu
0

Ja det värsta för mig är när det är för mycket ombyten i vädret. Då mår jag verkligen dåligt.

Sen för varmt är inte bra heller, utan lite skön mild fläktning. Fast det får inte va för kallt heller.

Tänk va, man är aldrig nöjd.

Men jag vill inte va av med våra årstider för alla är härliga var och en på sitt sätt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

alphinna
0

*1 Självklart så har årstiderna sin tjusning, bara och titta på naturen och se hur den skiftar  helt underbart. Många som har FMS vill ha värme och mår då mycket bättre, jag tillhör inte den kategorin.

Rita-S
0

Bäst är det om det är stabil temperatur över 0, och inte vått väder. nånstans mellan 5-10 grader och 20-25 i skuggan, sistnämda med en trevlig liten sommarbris. 
Jag kan även må rätt bra under 0 grader på stabil temperatur, men jag är lite stelare i kroppen vid kylgrader.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fibro
0

Lagom är bäst. Varken för varm eller för kallt, blåsigt, fuktigt.

maudlena
0

Tänk att det är så olika vilket väder Fgummor trivs i!? Jag t.ex. gillar det som Alphinna och hennes hundar gärna springer runt i. Just nu tycker jag…tack och lov att det snart är höstCool

Maudlena

alphinna
0

*6 Ja det verkar vara väldigt olika *skrattar* men visst sjutton är det härligt med ett rejält snöbollskrig. Eller va säger ni? Skrattande

Rita-S
0

#7 nej? Det gör så otrolig ont när snöbollarna träffer nån tenderpoint på mig :( värken håller i sig i timmar…

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

alphinna
0

*8.   lovar ska kasta dom över dig istället, eller jag har en bättre ide, *går och hämtar snöslungan….* nu gör det inte ont.

fibro
0

#9. snöslunga, nu? var får du snön ifrån? vill oxo!

alphinna
0

*10 fantasi min käre Wattson, fantasi. *går och fortsätter skrapa i frysen*.

fibro
0

#11. Mäh, haha

spoketlaban
0

Jag mår som bäst i värme. Höstvädret med blåst och regn är katastrof.

[tantleen]
0

Välkommen tillbaka Alphinna!

Jag har alltid mått bäst på sommaren men i år var det ingen "höjdare".

Väderomslag,blåst,regn stark kyla förvärrar också symtomen.

Klart väder ,sol,och .18-20 grader är det perfekta.

Kram

kajsa-kavat
0

Jag håller med många av er här, lagom är bäst. Inga kraftiga väderomslag, inte blåst och regn, ej heller för varmt eller kallt.

Lagom är när jag kan gå klädd i byxor och tröja, c:a 20 grader, då mår jag bäst.

Safirblomman
0

Jag håller också med om att lagom är bäst, är det för varmt så mår jag dåligt och är det för kallt så är det samma. Snabba väderomslag påverkar mig negativt också. Men jag fullkomligt älskar att ta riktigt heta bad i badkaret hemma, när det börjar bli ruggit och kallt, det lindrar värken lite.

miffo
0

som rita beskrev i #4  så är det ungefär för mig

Mår bäst när trycket är stabilt och ingen blåst

Rita-S
0

Åh, när man talar om varma bad, lite OT men måste bara dela av mig.. vi åkte till Ungern och bodde på hotel Flora i Eger. Dom är vägg i vägg med ett badland, varav dom har ett "svavelbad" (Några droppar svavel i vattnet, inte mycket) på 38 grader. Jag bodde i det badet! O ljuvliga kjänsla, har aldrig varit så bra i kroppen nånsinne som då!
Jag funderade hur jag skulle få ner badet i kufferten… Skrattande

Men inget är så skönt på vintern som att kunne krypa ner i et riktig varmt bad. Näst bäst är att lägga sig på en värmemadrass. Men dom har en tendens att bli för stärk i värmen just på ytan.. Och sen har jag bara en liten värmekudde, som jag använder oftast till mina frusna tår Skäms
Är det stabilt i kylan på vintern kan jag må skapligt ändå, men jag är riktig stel i kylan. Problemet med svenska och norska vintern nu är att temperaturerna ofta pendlar upp och ner och gjärna under en natt med. Jag älskar vintern, men jag mår hemsk när den är så, och särskilt om det blir isigt på toppen och man går som gamla tanter trots man har broddar på skorna.

sus68
0

I vinterkylan stelnar jag lätt och lederna värker. På våren var jag hemskt trött några veckor. I sommarvärmen svullnar jag välldigt mycket och har svårt att göra något. Nu när det börjar bli 15-20 grader trivs jag! Sitter gärna ute en kväll nu med en filt om benen och andas frisk luft!

Ullis1970
0

Jag  gillar inte väderomslag för mycket, sista veckorna har varit en total pina. regn ena sekunden o åska, o sen plötsligt skiner solen. 10 minuter senare kan det hagla som bara den. jag tycker inte om för kallt väder o inte för varmt heller, då känne rjag mej bara svullen o stel i kroppen.

Var i Bulgarien med mina föräldrar o min dotter för 3 år sen. Det var en vecka helt utan smärtstillande mediciner.. det var underbart, badade både i havet flera gånger o hotellpoolen. så underbart. Söderhavsvärme funkar bäst men svensk värme kring 25 grader o tung luft..då är det kört. Orkar inte ens röra på mej då.

mayolica
0

Jag mår bra i högtryck tort och lagom varmt,mår inte bra när det är för varmt. Lågtryck.fuktigt och blåsigt väder mår jag inte bra i.

Salta bad känns mycket bra,det både lindrar smärta och gör att jag blir pigg och får ny energi.Det är förståss skönt om det inte är för kallt i vattnet ,men det behöver inte vara jättevarnt för att göra gott. Jag badar fortfarande ute i havet här på västkusten och mår bra av det.

Varma bad i badkar däremot får jag bara ondare och mår sämre av,tål inte heller klorbad.

~ mayolica ~

annemaria1962
0

det är värmen under sommaren, nästan så ju varmare, desto bättre!

rockygubben
0

Värme för mig är bäst!Glad