Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2561 ggr
Mamadragon
0

Fibro och linser/glasögon

Är det nån av er som använder/har använt linser? Jag har använt linser i många år, men tycker att sen jag fick Fibro så blir de bara besvärligare o besvärligare. Vet inte om det beror på den konstanta tröttheten eller om ögonen bli känsligare. Eller bara en tillfällig svacka iom sommar/allergier…

Nån mer som har märkt av det?

Måste jag kanske ge upp o gå över till glasen helt o hållet Obestämd

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

fibro
0

Jag har glasögon och var nyligen till optikern. Jag vill ha linser, men det avrådde han ifrån pga fibron..Han sa att det inte är så bra då ögonen blir torrare än vanligt och man har andra besvär som dimsyn tex vid fibro…

Så jag får ha mina glasögon…Obestämd

mongu
0

Sen tror jag också att synen ändras mycket vid fibro. Precis som när man äter mediciner.

Särskilt när man börjar eller slutar eller ändrar dosen av medicinerna.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

spoketlaban
0

Jag kan tyvärr inte använda linser längre sedan jag fick fibro.

fibro44
0

Jag hade linser i 20 år innan  fibron utan problem. Efter fibron fungerar det inte alls. Linserna skaver och ögonen blir jätte torra oavsett vilken sorts linser jag provat så nu har jag givit upp och har brillor jämt i stället… Fast jag tycker att synen varierar med glasögon oxå ena dagen ser jag bra andra ser jag suddigt trots alldeles ny inköpta brillor. Tror att detta även har med fibron att göra…

Mamadragon
0

Som jag misstänkte Gråter Nåja, får väl se det positiva i det; spar en hel hög med pengar istället.

fibro
0

..och köpa käcka bågar till glasen..Flört

Mamadragon
0

Jag har inte köpt nya bågar på fem år. Hittar inga jag gillar, och är så nöjd med jag har så jag tror jag spar på den utgiften oxå Glad

fibro
0

5 år…Är din syn inte ändrad sen dess? I åsfall är det ju perfekt…kan du unna dig nåt annat kanske, eller spara till nåt…schyyysst..Cool

Mamadragon
0

jodå, synen den ändras tyvärr hela tiden. Har både brytningsfel och är översynt. Men jag använder samma bågar, bara nya glas. Jag hade så jättesvårt att hitta ett par som passade bra när jag letade efter dessa och har inte hittat några fler sen dess. De flesta nu för tiden är mer eller mindre fyrkantiga och jag KAN verkligen inte ha fyrkantga bågar. Det ser inte klokt ut.

fibro
0

Okeii. Jag tycker det är eländigt när man trivs med sina egna bågar, men optikern vägrar byta bara glaset…De vill bara truga på en nåt för att dra in pengar.

Jag har aldrig fått byta bara glaset, var gör du det??? Mycket intresserad…

Mamadragon
0

Får man göra "reklam" här… Jag går till en helt vanlig Synsam-butik i Alingsås. De har inte ens försökt truga på mig att byta bågar Förvånad De brukar bara fråga helt lugnt om jag vill byta alltihop eller bara glasen. Men SKULLE de försöka nåt så är det ju bara att säga att det finns andra försäljare Glad

fibro
0

Förvånad  Weard…jag var till en sån butik alldeles nyligen och de sa blankt näpp. Har oxo kollat ett par andra större kedjor, men näpp där med…

Får ta och åka en sväng till Alingsås då….

Mamadragon
0

DET tycker jag. Det är en väldigt trevlig stad över huvudtaget så det är värt ett besök. (lite beroende på hur långt man har dit då iofs…)

sus68
0

Jag använder mina linser fortfarande, men har alltid ägondroppar med mig. Torrast är jag faktiskt på morgonen fast jag inte har linser på natten. Att se på tv/datorn en längre stund tröttar ögat, likaså att gå i affärer, airkondition i bilen, köra bil mm. Har kollat mig flera gånger eftersom jag är "säker" på att synen blir sämre, men inte enligt optikern. Här om dagen trodde jag att det började ryka hos frissan, så dimmigt så jag i den torra, dammiga luften! Funderar dock lite på att uppdatera mina antika brillor och varva med. Ska bara se vad jag får för inkomst framöver…

Jezzz
0

hej

jag har dygnetrunt-linser. Egentligen har jag på gränsen lite för lite fett i tår-vätskan, men det funkar än iallafall. Visst, jag är lite torr i ögonen på morronen (sover ju med dem. Tar bara ut dem 1 gång i månaden o sätter in nya).

Men linserna är för mig ändå ett bättre alternativ än glasögon, då jag vansinnigt lätt får ont av bågarna. Kvittar vad det är för bågar. Bara det lilla att de vilar på näsan förstör det helt. Får vansinnigt ont.

Jag har inte tänkt på om det blivit väärre med torrheten sen jag fick fibro, eftersom jag länge ätit olika sorters psykofarmaka, som ofta kan ge olika syn/ögon-problem

/Jezzz

Denna kommentar har tagits bort.