Värmande och mysig ;)
Bra för..??? 

#2 Den är bra för nervsmärta Capsinasalvan.
Jag har haft den och det funkade bra ett tag men sen blev det en brännande känsla av den. Ungefär som när man bränt sig på brännässla så jag kan inte använda den.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#4 Tack
Finns den receptfrittpå apotek, har aldrig hört om den….

# 4 Nej jag tror inte den finns receptfri. Kollade i FASS och den jag hittade var receptbelagd.
Jag fick den av läkaren på Smärtmottagningen.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag fick prova den hos min sjukgymnast och det brände till rejält, men om den fungerar vet jag inte då jag endast testat 3 gånger, men jag ska få den utskrivet av min läkare

# 6 När jag startade behandlingen så fick jag börja försiktigt och det gick bra den första tiden. Att det brände ganska rejält först men övergick sen till att va behagligt.
Men när jag använt salvan ett tag, kommer tyvärr inte ihåg hur länge. (Minnet är bra med kort)
Efter ett tag så kom då denna brännande känsla som inte gav med sig. Vilket gjorde att jag inte kunde fortsätta med den.
Men detta är min upplevelse och jag tycker det är klart värt att ni testar. För det kanske inte alls blir som för mig.
Ha en bra dag! Mongu.
#7 God Morgon Mongu…Du säger att den är för nervsmärta…
Ursäkta en dum fråga: var smetar man då på detta?? Hela kroppen eller bara vissa ställen?? 
Min sjukgymnast sa att det är bäst att smörja på ett ställe åt gången för då märker man av efekten bäst
Ex om du har värk i nacken smörj in där flera upprepade gånger. För att sätta i gång salvan kan man stoppa runt nacken en "vete" kudde som man haft i micron några sekunder
Sedan efter några veckor byter man ställe på kroppen var man smörjer in
#10..Oki, Tack! Ska be läkarn skriva recept 

# 11 Jag smorde mitt knä med den. Men smärtläkaren rådde mig inte till att lägga nåt värmande runt om.
Det behövdes heller inte för den värmer mycket i sig själv. Så risken kan va att det blir för mycket retning på nervsmärtan. Så sas det till mig i alla fall.
Ha en bra dag! Mongu.