Knas-symtom?
Är det fler än jag som har knäppa symtom? Jag slår ofta i saker, som bord, skåp osv, men nu har jag även blivit klumpig med disk o sånt. Slår disken i andra saker eftersom jag "missar" att flytta den i rätt riktning. En annan sak som är typisk är att om jag ska klia mig på kinden, så petar jag mig rätt i ögat o sånt. Jag har även en känsla av att inte ha riktig kontroll på mina fingrar.
har ingen aning om varför detta kommer.
en annan knäpp sak är att jag även har extrem klåda… men bara på ryggen (eller, nja, det är betydligt värre just på ryggen. annars e det bara ytterst lite)
spekulationer om varför?
eller nån som har samma sak???
kram Jezzz
Jag brukar slå mugg/glas/kopp i framtänderna när jag ska dricka. Så ofta att jag har börjat få små märken i emaljen. Min tandläkare kommenterade det sist.
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
Jag har problem med klåda också, känns som att ha en stickig yllekofta.
Men nu har jag upptäckt att det beror på att jag är allergisk mot frukt. Speciellt nektariner, annanas och jordgubbar.
Kanske värt att kolla om du har samma problem.
Visst är man klumpig och fumlig. Signalerna från hjärnan tycks inte nå armar, ben och fingrar som de ska…
Hör det verkligen till fibro kan man ju undra…
#3 För mig hör klumpigheten mycket ihop med tröttheten. Jag får problem med avståndsbedömning då. Har gått rätt in i dörrkarmar, hällt kaffe utanför koppen osv. Tidvis så har inte klarat av att köra bil(det blir stora problem i rondellerna).
#4 Jodå att det blir x-tra klumpigt när man är mer trött fattar jag, men det är ofta likadant även då jag är piggare…
Sätta mig vid ratten törs jag snart inte alls, fumlar som bara den med pedaler och växlar vissa dagar…usch…
#3 Ja det e ju just det… jag vet inte om det är pga fibron eller inte. Fibro-klumpigheten är lite annorlunda… det är inte så mkt finmotoriken (hos mig iallafall) utan mer att man går in i saker. Det har jag fått förklarat att eftersom man (även omedvetet) fokuserar på smärtan, så blir det lidande. Men just det här med disk, hälla mjölk utanför glas och råka fumla ut flingor ur skålen… det känner jag inte till sen tidigare.
/Jezzz
#6 Jag håller med dig, jätteläskigt när det blir sånt man inte känner igen…Och saker som är viktiga som bilkörning. Jag måste ju köra, bor 2 mil ut på landet och ingen allmän kommunikation…
Då blir jag misstänksam och rädd det ska vara nåt annat…Så jobbigt när man inte får tag på sin läkare heller att fråga. Men nu har jag teltid med min på Tisdag, ska höra vad hon säger….