Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 4671 ggr
Imasy
0

Värre "baksmälla"?

Var ute och partajade lite igår. Eller partaj och partaj, tog ett glas vin hemma, en bärs på slussen med grannen och ett eller två glas vin hemma hos grannen sedan.

Alltså, jag drack knappt något men har mått så skit idag. Hade liksom inte sagt något om jag tömt hela baren, men så är inte fallet.

Har haft så ont i kroppen att jag har väl typ nyss klivit upp och ätit frukost. Ungefär. Det känns som att jag åkt en sväng under en skördetröska, varenda liten led värker.

Men jag funderar på om detta kan hänga ihop med min firbo. För ju sämre jag blivit i den så har jag mått sämre dagen efter.

Upplever ni något liknande? Att ni tål alkohol sämre nu med fibron?

Mamadragon
0

Japp japp och japp. Jag som älskar rödvin har i princip fått sluta med det. Jag tål några få sorter fortfarande men bara ett, max två glas. Sprit är inte att tänka på, så goda drinkar kan jag glömma. Jag har ont i hela kroppen i två tre dagar om jag dricker sånt. Öl däremot tål jag fortfarande, tack och lov. Men även där märker jag att det krävs inte så mycket längre innan man känner att man "fått nog". Gubben tycker det är alldeles utmärkt, eftersom det inte blir så dyrt med en utekväll då Flört

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

Rita-S
0

jag reagerar inte mycket på vin, föruten att efter jag bytte till LCHF så reagerar jag med huvudvärk på vin som har mycket garvesyra. Fler favoriter har jag fått byta ut nu pga det :D Men nåt mer värk känner jag inte dagen efter några glas vin själv.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

voranna
0

Jadå,visst är det så.Men huvudvärken kommer nog av att glorian skaver för några helnätters partajande går inte längre..he-he

Sen torkar ju alkoholen ut kroppen så det förvärrar ju oxå.Vågar heller inte ta smärtstillande samma dag och inte förren sent på kvällen efter heller så man får lida dubbelt.

#1Din gubbe har rätt-vi har blivit billiga i drift heheFlörtkram

Imasy
0

Ja, alltså det är inte att jag känner mig bakfull i den bemärkelsen med huvudvärk, illamående osv, utan det värker så fruktansvärt i kroppen att jag känner mig helt sönderslagen :S

Luccy
0

Jag har nästan slutat med alkohol, tar lite rödvin nån gång o det är så sällan så det nästan inte räknas. Precis så vart jag med, ännu värre helt enkelt o det tyckte jag inte det var värt.

Har upptäckt att jag mår bra av att vakna o slippa vara bakis Cool

fibro
0

Chugger Alltså, jag har märkt att jag inte kan dricka nå mycke alls längre…blir ju på arsle av minsta lilla…Trist då man ju vill dricka lite vin eller så vid speciella tillfällen…

Luccy
0

Skrattande Fniss jag man har ju blivit lite "billigare" i drift……..

mayolica
0

Jag tror absolut att det kan höra ihop med fibron,i varjefall är det många med fibro som inte tål alkohol så bra. Har även läst att det står med på någon lista över fibro-symptom.

Jag lade märke till det för drygt 10år sedan,först att fibrosmärtan blev mycket svår efter bara en enda drink eller en öl. Även att jag blev så onormalt bakis utan att ha druckit något att tala om,behövde inte ens känna mej berusad på kvällen för att bli "sjuk"

Sen blev det värre och värre med åren och jag började svullna upp få svårt att få luft,så nu tål jag inte att dricka alkohol alls.

~ mayolica ~

kajsa-kavat
0

Konstigt, konstigt ! Är jag den enda som får smärtlindring av alkohol ? Fungerar bättre än värktabletter. Men dagen efter är inte lika rolig med värk överallt.

Nu har jag dock inte tagit alkohol på åratal, då jag var tvungen att sluta med det av andra skäl. Men ibland saknar jag att jag inte får ta en rejäl wisky när det är som jäkligast. Jo, det här är faktiskt sant.

leijasmatte
0

Var hos min syster för några veckor sedan och hälsade på. En kväll drack vi rödvin och pratade. Det blev en del men jag brukar ta ett glas eller två ibland utan problem. Morgonen efter vaknar jag och känner mig lite lullig fortfarande. Är lite illamående och tror det är baksmälla. Får springa på toaletten halva dagen med diaréér och ont i magen. Har aldrig varit med om att en baksmälla visar sig så.

kram

bluemary
0

Jag håller nog på att det berodde på att ni var ute. Jag
drar mig för just detta med att gå ut, gå på kalas och
allt som gör att man är så mycket mer spänd än vad
man är när man går hemma (omedvetet). Jag var på
min systers kalas i förrgår och blev liggandes hela dagen
och så så är det som sagt varenda gång jag gör något.
Man kan ju tycka att om man gör något roligt, för jag
tror nog att ni hade jättekul när ni var ute, så ska man
väl inte behöva få ont då ! Men det verkar visst vara så.
I förra veckan gick jag på stan med en kompis i 2-3 timmar.
Var helt förstörd dygnet efter, kunde knappast gå. Och jag
har inte fnissat och flamsat så mycket på evigheter.
Och så håller jag med #9, jag får smärtlindring av alkohol.
Ett tag blev det för mycket, det måste jag erkänna. Men
nu så har jag dragit ner. Men är det riktigt jäkligt, ja, då
tar en en rejäl whisky, det är det värt ! (duckar nu, det
var nog inte populärt Skrattande

Natali
0

Jag kunde ett tag inte sricka alls. Största problemet är magen dagen efter. Kunde också få huvudvärk när jag partade.

Nu går det däremot alldeles utmärkt. Cool

Jag dricker dock helt bara vin. Det tål magen. Men som i lördags när jag drack en massa cider också så kraschar magen.

Jag har dock i alla fall halverat värktablett dosen. Men har ju fortfarande ont dagen eller nästa dag, om man håller på o dansar eller rör på sig mycket. Men det har ju på sätt o vis inte med alkoholen att göra, även om den indirekt gör att man dansar mera.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Imasy
0

Jag säger ju som ni andra, att alkoholen dövar smärtan.

Jag är ingen dansare heller utan parkerar rumpan på en stol hela kvällen och låter munnen dansa ut allt skvaller istället ;)

Men värken som kommer dagen efter är värre än den värsta värken när man har skov.

anaprincess
0

Har samma situation jag dricker aldrig löngre för det får man betala dyrt för dagen efter. Tog mig en liten baileys snaps i juli när vi satt ute med några bekanta. Dagen efte hade jag så ont :( på den lilla liksom.

Känns inte kul när man nyss fyllt 20 och jag har tappat många vänner pga att jag inte festar längre då jag inte har orken eller lusten att sitta på en krog med massa fulla människor.

Jezzz
0

hej

om jag dricker, det räcker med ett halvt glas vin, så har jag betydligt mer ont dagen efter. Jag blir inte bakis, men smärtan blir mer…

/Jezzz

Virvelvinden
0

Jag blev aldrig bakfull förr. Tålde faktiskt en hel del!

Nu blir jag smärtlinsrad av 1-2 glas vin. Dricker jag mer mår jag illa, ibland redan under kvällen men definitivt under natten. Får ibland lov att tvinga mig att kräkas. Är tung och konstig i kroppen dagen efter med mer värk.

Har nu äntligen börjat se ett samband så nu utsätter jag mig inte för det så gärna men innan "gick jag ju in i fällan" och mådde uuuuuuuuuuuuurrrrrrdåligt.

Safirblomman
0

För mig är det samma sak, tål inte heller alkohol så bra, de få tillfällen när jag "druckit till", men då inga stora mängder, så har jag mått skit dagen efter och haft mer ont.

Jag brukar hålla mig till ett par glas vin, för det mesta funkar det, men jag brukar alltid få ondare i kroppen dagen efter.