Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterforskningnyheter
Läst 1679 ggr
[Myy2000]
0

Vilken lättnad !

Jag är gravid i vecka 20, och mår mycket bättre än innan jag var gravid. Värken har minskat markant och tröttheten är nästan helt borta.Glad

Tänk om det gick att må så här hela tiden! 

Vet någon här om det har gjorts någon forskning, gällande hormonbalans/fibromyalgi?

För det är ju väldigt konstigt att så många blir bättre i fibron under graviditeten.

fibro
0

Jag har förstått att många som blir gravida mår bättre…Men hör inte mycket om hur det blir efter graviditeten..

Fattar inte att det inte forskas i det…antagligen för det är ju övervägande kvinnor som drabbas…Inte lika intressant och akut då…

Obestämd..

Mamadragon
0

Har oxå undrat om hormonerna spelar in.

Nu får alla eventuella män som är inne på sidan ursäkta om det blir lite kvinnosnack Kyss

Hade inte FM då jag var gravid, men jag vet att migrän och allergier blev bättre både under graviditeten och ammningen.

DÄREMOT jag har märkt att jag mår oftast sämre runt en viss vecka i månaden. Upptäckte det när jag gjorde första "revisionen" av mina färgglada almanackspluppar. Där var grått o svart i en och en halv vecka ungefär och sen följt av direkt solgula färger i 5-6 dagar och sedan utspritt över färgspektrat.  Tre månader i rad.

Slump eller hormoner?

Skulle oxå vilja se lite forskning på området.

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

[Myy2000]
0

#2 Veckan innan mens brukar jag må som sämst. Värken blir gräslig och kroppen sväller upp. Sedan är det som att dra ur en propp. Värk och spänningar i kroppen försvinner och jag får springa och kissa oavbrutet.Obestämd

Efter några dagars andrum så börjar spänningarna(värk) byggas upp i kroppen igen, för att åter kulminera veckan innan nästa mens.

Jag är bombsäker på att det har med hormonerna att göra. Kan inte hitta någon annan förklaring som känns vettig.

Någon fler som har samma erfarenhet av en "värkcykel"?