Vad var roligast i sommar?
Nu är ju hösten i princip redan här iallafall om man ska gå efter termometern.
Men vad var roligast i sommar för er? Vad kommer värma mest i hjärtat nu i vinter när du tänker tillbaka?
För mig var det semestern i sommar även fast det värker i hjärtat då vi fick avliva vär älskade hund där, min bästavän.
Men det roligaste där var när min sambo bjöd mig på Skansen, Vasamuséet och Aqueria. Skansen akvariet är en underbar upplevelse för mig då som älskar djur.

Jag ska värma mig med minnet av Visingsö och Räkbåten..mmmm."memoriezzzzz"
Tror nog att alla vinbär o rönnbär, förvandlade till gelé, kommer ge lite värmande leenden från barnen iaf när jag ställer fram det på bordet 
Och minnet av hur jag (med klaustrofobi + fibro), pojkvännen (med spindelskräck) och pappsen (med ryggvärk o "ålder") trasslar omkring under mitt hus på alla fyra o städar *LOL*
Annars tycker jag om när hösten blåser in över oss. Har en stor kamin i vardagsrummet/tvrummet/sovrummet som vi eldar i så den knakar. Sååå mysigt när det är mörkt o ruggigt ute.
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"

#3 Jag gillar också hösten med vackra färger och att få klä på sig lite mer med varma jackor och halsduk. Kamin är mysigt men jag bor i lägenhet så det går inte tyvärr.
#3 MMM visst är det mysigt - de första 3 veckorna!! Sen är det enda eldanande för och hålla värmen. JOJO, d vet man!!
Men sen plötsligt blir det mysigt o gosigt igen till jul och sen ett helsikke till vår….JAJAMEN det vet vi… Men det är allt goottigt…mmmm
Och alla ljusen…ihanaaa
Sen mitt i stormen så går strömmen, jag bor ju på landet. Då plockar man fram filtar o bädddar i soffan åt barnen, och läser… och lagar mat uppepå kaminen… och bara myser. (jo man måste iofs ut o hämta ved i bland, men ändå) Tror jag skruvar ur proppen o säger till barnen att strömmen gått 
MEN sommaren är inte slut än!!! Vi måste se till att fixa lite mer att minnas!!!!
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"

Det roligaste har jag framför mig än. Då jag snart ska bli farmor. Det är ca 2 veckor kvar.
Längtar efter det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
än så länge är det inget som utmärker sig, kanske föruten att jag betalade Gejsa så hon blev min på riktig :)
Just nu jobbar och sliter jag i trädgården medan grannen är snäll och snickrar räcke åt mig på terassen. I dag skal ajg lata mig och till veckan åker vi en snabbis till Norge och hälsar på släkten. Vilket jag lär behöva en vecka för att återhämta mig efter ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Semestern och en kryssning till Helsingfors.
Följde med älskade sonen och hämtade hem hans hundvalp får mej att le.Vår stads medeltidsvecka nu i augusti som blev varmare än på många år.Små dagsutflykter med kaloririka fikastunder och grillkvällar med goa vänner..
Men att tända ljus och krypa upp i soffan med en bra film är inte så dumt heller.#6 låter sååå mysigt med din kamin.
#7 all lycka till med kommande barnbarnet,oh vad spännande!
Imorgon börjar jag arbetsträna så det känns oxå lite spännande att se vad kroppen säjer om det..
Tack för cyberkramen oxå,skickar den vidare med värme!

# 10 Tack! Ja, det är spännande.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Husbilssemester,pubkvällar med blues, sitta på uteserveringar och fika samt att har träffat flera vänner och ätit god mat och dryck,spelat kub,ja listan kan bli lång……..