En lycklig dag
Idag har jag haft en lycklig dag. Morgonen började segt men jag kom igång efter en stund.
Så efter frukost var det dags att inviga min nya cykel. Jag har fått en mountainbike med 21 växlar på. Alltså en riktig racer. En kompis till mig hade köpt en ny cykel och kom att tänka på att jag kanske ville ha hennes gamla. Självklart. Min cykeltur blev till byn och tillbaka. Det är en tur på cirka en mil tur och retur. Kommer hem alldeles färdig, rasar ner i fåtöljen och blir sittande. Efter en stund så hade jag fått ny energi, så ut i trädgården.
I trädgården fick min svarta vinbärsbuske en rejäl omgång. Sittande på en trasmatta plockade jag två liter vinbär och det finns fortfarande kvar. In i huset för att laga mat. Det var bara att värma på spisen så det tog inte lång stund. Under tiden tar jag tillvara på bären för att sedan äta middag.
Funderar på vad jag ska göra efter middagen? Fast där började jag hejda mig själv så jag "tvingar" ner mig i brassestolen på farstun och där somnar jag
. Vaknar av att telefonen ringer och då är klockan 17.30.
Snacka om att jag har haft en bra dag. Nu får vi se vad det blir av det imorn. Lär väl förmodligen inte kunna gå så bra, men, men, den dagen den sorgen 
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Så bra att du har haft en härlig dag. Vad gör du med dina svarta vinbär? Tar du tillvara på bladen på våren? Det finns inget som är så gott som svartvinbärsbladssaft - mums.
Du gjorde verkligen rätt i att bara sätta dig ner och sova en stund.
Jag hoppas att du får en bra dag imorgon oxå.
Ha en skön kväll.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Just nu så så ligger det mesta i frysen. Det ska användas till filen under vintern. Det som är kvar på busken ska jag försöka torka. Är det på våren man ska ta tillvara på bladen? Jag skulle vilja göra svartvinbärste och funderar på om jag kan torka blad och smula ned i en tekula?
Japp, imorgon är det en ny dag. Är det fint väder så blir det en mc-tur till Jönköping annars tar vi bilen ned.
När jag läser igenom texten låter jag som värsta hurtbullen men jag ville bara dela med mig
.
Ha en bra kväll allesammans.

När vi hade svartvinbärsbuskar så tog vi bladen på våren - eller när de började bli lite lagom stora. När de sedan växte ut igen så gjorde vi en ny omgång. Har för mig att vi fick saft tre omgångar under ett år.
Det borde väl finnas tips om hur man gör te på bladen på Internet.
Åhhhh, vad jag saknar svartvinbär.
Ibland kan man väl få känna sig som en hurtbulle =O) och det är bara roligt att läsa om din energi. Jag fick lite energi som jag stoppar under kudden och plockar fram den imorgon.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Härligt det är då man har såna gyllene dagar…De sparar man i minnet och tar fram när det är sämre…
Själv hade jag oxo en bra dag igår…Plockade oxo vinbär och saftade..blåbär och hallon jag plockat tidigare blev sylt…Sen en skön vila innan vi åkte på en underbar räkafton med fantastisk trubadur och allsång!! En höjdardag…
Och idag kommer barn och barnbarn….
#3…GÖRA TE: Torka bladen ordentligt, förvara torrt och mörkt i burk…njuuut
#4 Ahhh, det är så man gör
. Det ska verkligen prövas. Tack för tipset.
#3 Ja visst är det härligt sådana dagar. Fast dagen efter är inte alltid så kul. Idag är jag enormt trött och har ont överallt. Men det är bara att le och se glad ut, eller hur?
Idag blir det hojåkande. Vi ska dra ner till Jönköping och hälsa på en kompis och hennes dotter. Ska bli kul att se dom igen.Fast det blir ju inte direkt raka vägen ned eller hem. Vi får väl se vad chaffisen har bestämt.
#3,#4 Torka lite av bären oxå, till teet det ger mer smak. 
…….och idag stöp jag
………min älskade särbo fnissade lite elakt åt mig när han fick syn på mig. Ledbruten och så enormt trööööött. Men jag hade två dagar varav en var mer än ok.
Då sätter du väl två solgula prickar (el dyl) i almanackan så du kan titta på dem o minnas att du faktiskt mådde bra ett par dagar? 
Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...
"Aliquando et insanire iucundum est"
#8 Det blir helt klart stora solgula prickar