Är de fibro jag har drabbats av ?
Är det någon som kan säga om det är fibro jag har drabbats av då jag har värk i kroppen ofta huvudvärk,ont i axlarna armarna hand leder, kors ryggen/länd ryggen, höger höft ( oftast) och helst vid väder omslag, ryckningar i hela kroppen, när man håller på att somna, eller oftast kraftiga ryckningar i benen när jag ska sova, så pass att jag måste gå upp och sitta uppe någon timma innan jag försöker igen, tappar saker och är fumlig, fingrar och armar styr liksom inte, sover oroligt om ja lyckas sova mera än 3 tim i ett sträck får jag vara glad, och har oftast ont och stel i kroppen i ryggen. Var till VC i dag och läkaren sa att jag hade små inflamationer i kroppen och skickar mig till sjukgymnast, vill oxå säga att jag har en mamma som har fibro sen 15 år tillbaka diagnostiserad. SNÄLLA Hjälp mig att få veta
Hejsn.
Nu är ju inte jag läkare och kan ställa diagnos, men dina besvär med ryckningar i benen låter som RLS (restless legs) tycker jag. Visst har man ryckningar av fibro oxo och många med fibro får oxo RLS….Dina andra besvär kan ju vara fibro, men du behöver ju utredas. Kollade inte läkaren "tender-pointsen"? Alltså 18 bestämda punkter varav 11 ska smärta vid milt tryck…Fick du återbesökstid?
Hoppas nån annan kan hjälpa dig bättre….
Jo visst fick ja återbesöks tid om två veckor och han höll mest på att bryta och bända med mina höfter och prata om mina domningar i händerna att de var någon tunnel syndrom men ja ska prata med han igen om två veckor
hej!! är inte heller läkare,,men men,,,dina symtom känner jag igen alla,,utom ryckningar i benen,jag har ledgångsreumatism,så jag tycker du ska se till att få en remiss till en reumatulog,eller skriv en egen-remiss,tex till spenshults reumatikersjukhus där jag sjäv är pat,fick även diagnos fibro-myalgi för 2 månader sedan,vilket oxå räknas till dom reumatiska sjukdommarna sedan 2008,då who fastslog detta,lycka till

# 2 Var det karpaltunnelsyndrom han trodde du hade i händerna? Det ger domningar och är inte ovanligt det heller. Kan åtgärdas med operation.
Sen låter det andra som fibro, Men självklart ska det utredas. Bra att du ska till sjukgymnast och har fått återbudstid till läkaren.
Efter det får du och läkaren tillsammans ta ställning till vad som ska göras.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har läst vad som står om fibro och vilka symtomer man har och det mesta stämmer in på mig, och jag har det i släkten då min mamma fick sin diagnos för ca 25 år sen och hon har tryckt på vissa ställen och on som …. gjorde de då . Jag ska få akupungtur nu 3 veckor 2 dagar i veckan så får vi hoppas att de lindrar för värk tabletter hjälper inte